Search
Close this search box.

عیب یابی بخاری

چکیده محتوا این صفحه

عیب یابی بخاری

عیب یابی بخاری
با آغاز روزهای زمستانی بایستی سیستم گرمایشی خانه خود را راه‌اندازی نیز کنترل کنیم تا چنانچه که ایراد و اشکالی دارد آن را رفع و رجوع نماییم‌. بدین حالت که اگر بوی گاز به مشام ما می‌رسد یا بخاری گازی روشن نشد و یا خاموش شد می‌باید شروع به عیب‌یابی بخاری گازی نماییم و ایراد به وجود آمده را پیدا نهایتاً برطرف نماییم. [readmore_magnet]

عیب‌یابی مشکلاتِ رایج در انواع بخاری گازی

مشکلات شعله بخاری گازی درون بخاری گازی قطعه‌ای به اسم ترموکوپل یا بویین وجود دارد. به هنگامی‌که فندک بخاری را می‌زنیم چنانچه که شمعک بخاری روشن نگردد، مشکل از ترموکوپل خواهد بود. آن نیز امکان دارد به دلیل تنظیم نبودن یا خراب گردیدن ترموکوپل بخاری روشن نگردد که پس از وارسی و عیب‌یابی بخاری اگر که ترموکوپل خراب باشد بایستی آن را تعویض کنید. عملکرد ترموکوپل بدین حالت است که اگر سر آن درون شعله شمعک در جای خویش قرار نگیرد جریان برق ایجاد نخواهد شد و جریان برق نمی‌تواند هسته بویین را جذب بنماید. نهایتاً فنر بویین خارج شده و به همین دلیل گاز به بخاری نرسیده و آن نیز روشن نمی‌شود!

هنگامی‌که بوی گاز به مشام می‌رسد

اگر که بخاری را روشن نموده و بوی گاز را حس کردید بایستی در نظر بگیرید که امکان دارد دودکش بخاری بسته شده یا مسدود گردیده باشد و گاز به بیرون نرفته نهایتاً موجب انتشار بوی گاز می‌شود. به این هنگام در راستای عیب‌یابی بخاری حتماً به فکر درست کردن دودکش و امتحان آن باشید، نهایتاً برای دودکش خود کلاهک بگذارید. چرا که کلاهک از وارد شدن گاز به درون بخاری پیش‌گیری می‌کند. گاهاً شما می‌توانید یک اسفنج را به آب و صابون آغشته کرده و کَفِ صابون را به محل اتصال لوله بخاری و لوله مسی آن نزدیک بنمایید. چنانچه که حباب درست شد معلوم می‌شود که گاز از لولهٔ رابط خارج می‌گردد و بایستی فوراً آن را بررسی کنید و جلوی نشت گاز را بگیرید. چرا که نَشت گاز بسیار خطر آفرین بوده و می‌تواند افراد را به گاز سمی مسموم نماید.

مقاله پیشنهادی: تعمیر بخاری

بخاری خاموش می‌شود!

خاموش شدن بخاری برای آن‌که به خوبی بررسی کنیم چرا بخاری به یک باره خاموش می‌شود بایستی به سراغ ترموکوپل آن برویم و اغلب زمانی‌که ترموکوپل در شعله پیلوت به خوبی در سر جای خود واقع نشود به درستی گرم نمی‌کند. به گونه‌ای که منجر به خاموش شدن ناگهانی بخاری می‌شود‌. در این هنگام شما باید برای عیب‌یابی بخاری، ترموکوپل آن را عوض کنید، بنابراین ترموکوپل در روشن شدن بخاری نقش بسیار پررنگی را ایفاء می‌کند!

عیب‌یابی جرقه نزدن فندک بخاری

مقاله پیشنهادی: تعمیر اجاق گاز و فر

یکی از مهم‌ترین دلایل جرقه نزدن فندک قطع ناگهانی گاز است که چند دقیقه‌ای را بایستی صبر نموده و پس از آن با استفاده از چوب کبریت بخاری را روشن کنید. دوّمین دلیل آن منوط بر تنظیمات بخاری می‌باشد به گونه‌ای که در فندک دو پیچ که حداقل و حداکثر را نشان می‌دهد. پس اگر که این دو پیچ به خوبی کار نکند جرقه زدن هم به خوبی پیش نخواهد رفت. بنابراین به هنگام عیب‌یابی بخاری بایستی پیچ‌ها را محکم نموده و یا فندک را تعمیر نمایید. صحبت آخر در پایان این موضوع را یادآوری می‌کنیم که جهتِ عیب‌یابی بخاری باید به مطلب یاد شده دقّت فراوانی داشته باشید تا بتوانید به آسانی بخاری خود را راه‌اندازی کنید. لذا مشکلات دیگری هم می‌توان نام برد مثلاً؛ به هنگام داشتن گاز طبیعی و مناسب شعله پیلوت کوتاه و تنظیم نخواهد بود. بایستی در این هنگام فیلتر را عوض نمایید. به هنگامی‌که فندک مشعل را می‌زنید، گاز قطع و مشعل خاموش می‌شود! چنانچه که ترموکوپل درست باشد بایستی بویین را عوض کنید. لذا چنانچه که شما به نصب بخاری و تعمیر آن وارد نمی‌باشید، ما می‌توانیم در تعمیرکاران گروپ به شما کمک کنیم. [/readmore_magnet]

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

مقالات و آموزش ها

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *