Search
Close this search box.

مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها

چکیده محتوا این صفحه

مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها

آگاهی از مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ، باعث شده تا بتوانیم در هنگام خرابی و آسیب دیدگی این دستگاه ها عملکرد صحیحی داشته باشیم .

اتو خشک فاقد محفظه بخار است و در کارگاه های خیاطی و تولید لباس مورد استفاده قرار می گیرند ، با این وجود گاهی با یک سری مشکلات و خرابی مواجه می شوند ، که عملکرد آن ها را با اخلال مواجه می کند . در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه به این محصولات در اختیارتان قرار خواهیم داد ، لطفا با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: انواع موتورهای به کار رفته در لباسشویی

مشکلات متداول اتو خشک

در رابطه با بررسی مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ، به مشکلات و معایبی اشاره می کنیم ، که توسط مصرف کنندگان بیشتر گزارش می شود ؛

  • گرم نشدن به طور کامل : دستگاه شاید به طور کامل گرم نشود یا به دمای مطلوب نرسد ، که این امر ناشی از به خم ریختن تنظیمات دستگاه ، مشکل در سیستم گرمایشی ، خرابی المان حرارتی ( دماپا ) یا مشکلات الکتریکی باشد .
  • قطع شدن برق : ممکن است دستگاه شما به طور مکرر قطع شود و کار نکند . این مشکل می تواند ناشی از نقص در سیم کشی پریز ، اتصالات داخل دستگاه ، خرابی سوئیچ و یا مشکلات مربوط به قدرت و توان خروجی برق باشد .
  • داغ شدن بیش از حد : یکی از آیتم های مهم در مبحث مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ، داغ شدن غیر عادی اتو است .

اتو خشک ممکن است به طور نامناسب داغ شود و حرارت زیادی تولید کند ، که این امر به علت استفاده از تنظیمات نادرست دما ، خرابی در قطعات تنظیم دما ، مشکل در سنسور حرارتی و یا خرابی قطعات الکتریکی باشد .

  • بوی سوختگی : اگر از اتو خشک استفاده می‌کنید و بوی نا متعارفی از آن خارج می شود ، باید بدانید که این بو گاهی ناشی از ذوب یا خرابی سیم و یا قطعه ای در دستگاه باشد . در چنین شرایطی بایستی هر چه سریع تر برای رفع خرابی ها اقدام نمود .
  • جرقه زدن : گاهی در هنگام استفاده از اتو خشک ، متوجه یک سری جرقه خواهید شد ، این جرقه ها خطرناک هستند و سبب آتش سوزی می شوند ، که ناشی از خرابی سیم‌های موجود در دستگاه بوده و این سیم ها در اثر برخورد با اجسام موجود درون اتو ، با جرقه همراه هستند .

موارد بالا تنها چند مشکل و یا اخلال در اتو خشک هستند ، برای حفظ سلامت اتو و جلوگیری از خرابی آن ها باید این مشکلات را به خوبی بررسی نماییم و اطلاعات خود را در رابطه با مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ارتقا دهیم .

نحوه برطرف کردن مشکلات اتو خشک

در رابطه با مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ، لازم بوده تا مشکلات رایج این اتوها را بیان نموده و در مقابل به راه حل آنان اشاره کنیم ؛

  • گرم نشدن به طور کامل : در صورتی که دستگاه شما بطور کامل گرم نمی‌شود ، ابتدا مطمئن شوید که برق وصل است و تمام کابل‌ها درست متصل شده‌اند . اگر همه چیز به درستی متصل است و باز هم دستگاه گرم نمی‌شود ، بهتر است از تعمیرکار مجرب کمک بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و برطرف کند .
  • قطع شدن برق : قطع شدن برق می‌تواند به طور موقت باشد . اما اگر برای مدت طولانی این مشکل برای شما پابرجا است ، باید در جست و نوی منبع مشکل در شبکه برق خانه یا سیم کشی دستگاه باشید . برای برطرف نمودن این مشکل ، بهترین راه بهره مندی از تعمیر کاران ماهر است .

برای یافتن مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ما نیازمند تعمیرکاران ماهری هستیم ، که در این زمینه تخصص کافی دارند .

  • داغ شدن بیش از حد : در صورتی که دستگاه شما بیش از حد داغ می‌شود یا سطح آن غیرقابل لمس است ، لازم بوده تا از سلامت سنسور دما و صحت دماپا موجود در اتو مطمئن شوید .

دماپا و یا ترموستات در صورت گم شدن بیش از حد اتو سریعا دست به کار شده و به صورت خودکار شروع به کاهش دما می کند ، در صورت خرابی این قطعه ، اتو داغ شده و دمای آن کاهش نمی یابد ، در این شرایط ، بایستی از خدمات تعمیرکاری مجرب استفاده نمایید . توجه به این نکته از جمله نکات مهم در مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها می باشد .

  • بوی سوختگی و جرقه زدن : اگر اتو خشک بوی سوختگی می‌دهد یا جرقه می‌زند ، باید درون اتو را بررسی نمایید ، که این امر توسط افراد ماهر انجام شود ، بوی سوختگی در بیشتر موارد ناشی از آسیب دیدن قطعه ای الکتریکی بوده ، که باید آن را جدی گرفت .

در بررسی مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ، به چند نمونه از مشکلات رایج این دستگاه اشاره نمودیم ، اما برای رفع آن ها نمی توان هیچ راه حلی را پیشنهاد نمود ، چرا که اتو یک دستگاه برقی خاص بوده و هر گونه مشکل در آن باید توسط تعمیرکاران ماهر برطرف شود ‌.

نحوه برطرف کردن مشکلات اتو خشک

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی

نکات مهم هنگام استفاده از اتو خشک

در مبحث مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ، لازم بوده تا به یک سری نکات هنگام استفاده از اتو ها اشاره کنیم ، چرا که استفاده غیر اصولی منشا تمامی مشکلات دستگاه های برقی است ، به موارد زیر توجه نمایید ؛

  • خواندن دقیق دستورالعمل : قبل از استفاده از اتو خشک ، حتماً دستورالعمل تولید کننده را بخوانید ، برای این کار به دفترچه راهنما مراجعه کنید .
  • خیس کردن پارچه : هرگز اتو داغ را بر پارچه خشک نگذارید ، لازم بوده تا با چند قطره آب ، پارچه را نم دار و مرطوب نمایید و سپس اتوکشی کنید .
  • انتخاب مناسب نوع پارچه : به خاطر داشته باشید که هر پارچه احتیاج به درجه دمای مخصوص خود دارد . همیشه قبل از اتو کردن ، بررسی کنید ، که پارچه مورد نظر شما برای اتوکشی به چه دمایی نیاز دارد .
  • بعد از استفاده حتما درجه اتو را صفر کنید : یکی از نکات مهم در مبحث مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها ، کاهش دمای اتو قبل از خاموشی است . معمولا تمامی اتو خشک ها دارای یک درجه بندی خاص هستند و زمانی که اتوکشی به پایان رسید ، باید درجه را به صفر تغییر بدهید و سپس اتو را از برق بکشید .

بعضی از افراد بدون صفر کردن دما ، اتو را از برق می کشند ، در این شرایط زمانی که اتو مجدد به برق متصل می شود ، به آن شوک الکتریکی وارد خواهد شد .

  • هرگز سیم اتو را به دور آن نپیچید : بعضی از افراد برای این که سیم اتو را جمع کنند ، آن را دور اتو می پیچند ، این امر فوق العاده اشتباه بوده و سبب پیچ خوردگی و زخم شدن روکش سیم می شود و در نهایت خطرات جدی تری برای اتو پیش می آید .
  • هرگز اتو داغ را بر روی پارچه رها نکنید : اتو باید روی پارچه کشیده شود ، توقف اتو در یک قسمت ، باعث سوختگی پارچه و آسیب دیدن صفحه اتو می گردد ، مخصوصا اتو خشک که هیچ گونه رطوبتی ندارد .

با رعایت نکات مذکور ، شما در طی چندین سال استفاده از اتو ، با مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها مواجه نخواهید شد ، اما در صورت بروز هر گونه مشکل ، ملزم به استفاده از خدمات تعمیراتی می باشید .

کلام آخر

در این مقاله به بررسی مشکلات متداول اتو های خشک و چگونگی تعمیر آن ها پرداختیم ، اتو خشک ها از جمله وسایل برقی هستند ، که در امر خیاطی از آن ها استفاده زیادی می شود ، که گاهی مشکلاتی برایشان پیش می آید . در صورت هر گونه خرابی اتو می توانید ، روی کمک تعمیرکار گروپ حساب کنید و از خدمات ایشان بهره مند گردید .

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی سامسونگ

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *