Search
Close this search box.

تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی

چکیده محتوا این صفحه

تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی

از لوازم خانگی که ، دارای برد می‌ باشند می توان به یخچال فریزر اشاره کرد . یخچال فریزرها دو نوع برد اینورتر و یا معمولی را ، دارند . در این مبحث به تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی خواهیم پرداخت . تا ، انتهای مطلب همراه ما باشید .

برد الکترونیکی قطعه‌ ای کوچک و معمولاً به رنگ سبز است . از این قطعه درون لوازم خانگی و سایر وسایل الکترونیکی ، استفاده می شود . در واقع برد به عنوان یک پشتیبان عمل می‌ کند و اتصالات و سیم پیچی‌ ها را ، به یکدیگر متصل می‌ نماید .

 

بیشتر بخوانید: ۵ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما چیست ؟

برد اینورتر چیست ؟

 

در این بخش از مبحث تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی به توضیح برد اینورتر خواهیم پرداخت . برد اینورتر به معنی برد معکوس کننده است . بردهای اینورتر وظیفه تبدیل جریان برق دی سی ، به برق ای سی را ، بر عهده دارند .

در اماکن و وسایلی که ، نیاز است از برق DC استفاده شود نیاز به یک اینورتر احساس می شود . برق شهری از نوع AC و غیر قابل ذخیره است . در مصارف صنعتی و وسایلی مانند یخچال فریزر نیاز است تا ، جریان برق شهری به جریان DC تبدیل شود . بنابراین ، از اینورتر یا معکوس کننده استفاده می شود .

اینورترها موج مربعی را ، به موج سینوسی تبدیل می کنند . این کار از طریق خازن و سلف امکان پذیر است . در بخش بعدی از مبحث تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی ، به بیان برخی از کاربردهای این نوع اینورتر می پردازیم .

 

موارد کاربرد اینورتر کدامند ؟

 

در ادامه مبحث تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی به بیان چند مورد از موارد کاربرد اینورتر خواهیم پرداخت . برندهای اینورتر نقش حیاتی در کلیه وسایل الکترونیکی را ، بر عهده دارند . برخی از موارد کاربرد برندهای اینورتر به شرح زیر هستند ؛

 

  • یخچال فریزر
  • کولر گازی
  • آسانسور
  • کامپیوتر
  • تلویزیون
  • لوازم خانگی
  • پانل خورشیدی
  • جرثقیل
  • منابع برق اضطراری
  • ماشین آلات چاپ
  • دستگاه صنعتی مانند میکسر و نوار نقاله
  • سانتریفیوژ

 

انواع اینورتر کدامند ؟

 

برندهای اینورتر ، انواع متفاوتی دارند . هر کدام از این نوع اینورترها ، بسته به نوع خود دارای موارد کاربردی متفاوتی می باشند . این تفاوت از روی منبع ، نوع سیم کشی و موج خروجی دسته بندی می شود . در ادامه به بیان چند مورد از انواع اینورترها می پردازیم ؛

 

  • اینورتر موج سینوسی : یکی از پرکاربرد ترین و اساسی‌ ترین انواع برد های اینورتر ، برد اینورتر موج سینوسی است . درون تمامی وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی از این نوع برد اینورتر استفاده می شود .
  • اینورتر موج مربعی : موج خروجی در موج‌ های اینورتر مربعی به صورت موج مربع می باشد . دلیل نامگذاری اینورترهای موج مربعی نیز همین امر است . از آنجایی که ، اکثر وسایل و لوازم خانگی از اینورترهای موج سینوسی استفاده می‌ کنند ، امروزه اینورتر موج مربعی قدیمی به شمار می رود .
  • اینورتر موج سینوسی اصلاح شده : اینورتر موج سینوسی اصلاح شده را ، می‌ توان نوعی اینورتر مابین دو مدل دیگر دانست . این نوع اینورتر دارای پیچیدگی‌ های بیشتری نسبت به اینورتر موج مربعی است . در عین حال ، این مدل مدل ساده‌ تری نسبت به موج سینوسی به شمار می‌ رود .

 

اکنون که ، با اینورتر ، ساختار آن و انواع آن آشنا شدیم می‌ توانیم به راحتی به بیان تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی ، بپردازیم . در بخش بعدی از این مبحث به این مقوله خواهیم پرداخت . همچنان با ما تا ، انتهای مطلب همراه بمانید .

 

تفاوت برندهای اینورتر و برندهای معمولی در چیست ؟

 

تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی از چندین بعد می باشد . در واقع می‌توان گفت برد معمولی شکل ساده یک برد الکترونیکی است . اما برد اینورتر شکل هوشمند یک برد را ، دارد . در ادامه به بررسی چند مورد از تفاوت های این دو مدل برد می پردازیم ؛

 

  • تفاوت در فناوری : برد اینورتر توانایی تبدیل جریان AC به DC و بالعکس را ، دارد . همچنین ، برد اینورتر تاثیر بر روی منبع تغذیه ، توانایی تنظیم دما و سرعت کمپرسور را ، دارد . در صورتی که ، برد معمولی در سطح پایین‌ تری کار کرده و تنها در موارد لزوم توانایی تغییر دما را ، درون یخچال دارد .
  • میزان تولید صدا : دومین تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی به میزان تولید صدا در لوازم خانگی بر می گردد . لوازم خانگی دارای برد اینورتر میزان برق کمتری مصرف می‌ کنند و به همین دلیل ، دارای صدای کمتری نسبت به لوازم خانگی با برد معمولی هستند .
  • تفاوت در عملکرد : تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی درعملکرد آن هاست . بردهای اینورتر توانایی انعطاف پذیری بالایی در تنظیم سرعت کمپرسور دارند . این در حالی است که ، عملکرد برد معمولی در لوازم خانگی و کمپرسور بسیار محدودتر بوده و در دو حالت خاموش و روشن خلاصه می‌ شود .
  • حفاظت از موتور : یکی از تفاوت در عملکرد بین برد اینورتر و برد معمولی در حفاظت از موتور وسایل خانگی می‌ باشد . اینورتر در صورت مشاهده پیامی مبنی بر اضافه بار بر روی موتور ، سریعاً موجب خاموش شدن موتور دستگاه می‌ گردد .

این عملکرد در بردهای معمولی وجود ندارد و به همین دلیل ، میزان خرابی موتور در دستگاه‌ ها و لوازم خانگی با برد معمولی از آمار بیشتری برخوردار است . اصلی ترین تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی همین مورد است .

  • طول عمر : لوازم خانگی که ، دارای برد اینورتر هستند از طول عمر بیشتری نسبت به لوازم خانگی با برد معمولی می باشند . دلیل این امر قدرت برد اینورتر در کنترل جریان برق ورودی به قطعات دستگاه و لوازم خانگی است .

 

تفاوت برندهای اینورتر و برندهای معمولی در چیست ؟

کلام پایانی

 

تفاوت برد اینورتر و معمولی در لوازم خانگی به عملکرد و نحوه حفاظت آن ها از لوازم خانگی مربوط می شود . تفاوت بین این دو برد بسیار زیاد بوده و قطعاً لوازم خانگی با بردهای اینورتر از طول عمر و دوام و ماندگاری بیشتری نیز برخوردار هستند .

در صورت مشاهده هرگونه خرابی و یا نیاز به تعویض قطعات ، حتی بردهای معمولی و اینورتر ، می‌ توانید به تعمیرکاران متخصص تعمیرکارگروپ مراجعه کنید . کارشناسان تعمیرکار گروپ در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به بررسی و عیب یابی دستگاه شما خواهند پرداخت .

بیشتر بخوانید: تشریح سیکل برودت یخچال و اجزای بکار رفته در آن

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *