Search
Close this search box.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله ساده

چکیده محتوا این صفحه

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله ساده

به همین دلیل است ، که ما در ادامه ی این مطلب می خواهیم درباره تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با شما صحبت کنیم . لطفاً با ما در ادامه ی این مطلب از تعمیرکار گروپ همراه شوید .

پس از مدّت زمانی استفاده از ماشین ظرفشویی ، کثیفی ها و چربی های برروی ظروف اغلب برروی فیلترها انباشته می شوند . بعد از آن کارآیی و عملکرد دستگاه را با برخی از مشکلات همراه می شود .

 

چرا فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم ؟

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی تأثیر بسیار مثبتی برروی کارآیی ماشین و هرچه تمیزتر شدن ظروف دارد . فیلتر ماشین ظرفشویی خُرده و ریزهای مواد غذایی و چربی ها را به خود جذب می کند .

چنانچه این فیلترها عوض نشوند ، تکه های مواد غذایی و چربی ها برروی هم انباشت شوند و برروی ظروف رسوب ایجاد می نمایند . علاوه بر تمامی این ها با یک ماشین ظرفشویی بدبویی رو به رو خواهید شد .

شیوه ی تمیز نمودن فیلتر ماشین ظرفشویی بسیار راحت می باشد و طی مدّت زمانی کوتاه تر از تصورات شماست . ما در ادامه تمامی مراحل شست و شوی فیلتر ماشین ظرفشویی را بررسی می کنیم و برای افزایشِ طولِ عمر فیلتر نکاتی را بیان خواهیم کرد .

 

چرا فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم ؟

  1. نخستین مرحله ، مکان فیلتر ماشین ظرفشویی را پیدا کنید :

قبل از تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بایستی جای آن را پیدا نمایید . فیلتر ماشین ظرفشویی در تمامی دستگاه ها جای معینی دارند ، که در نگاه نخستین به چَشم نمی خورد . تنها باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید ؛

  • ماشین ظرفشویی خود را کاملاً خالی نموده و از برق بکشید .
  • فیلتر ظرفشویی ، کفِ دستگاه و زیر بازوی چرخان قرار گرفته و برای دسترسی بدان ، بایستی طبقه پایینی را کاملاً خارج بنمایید . این فیلتر شباهت بسیاری به لیوان دارد و برای درآوردن آن باید فیلتر را نود درجه برخلاف عقربه ساعت بچرخانید .

درون ماشین ظرفشویی هایی قدیمی ، فیلتر به کفِ دستگاه پیچ گردیده و بایستی به کمک پیچ گوشتی آن را باز نمایید .‌

  • در بعضی از مدل ها دو عدد فیلتر وجود دارد ، که شما باید هریک را باز نمایید .‌ فیلتر دوّم داخل فیلتر لیوانی قرار گرفته ، که می توانید با دست آن را خارج کنید .‌

بنابراین پیدا کردن مکان فیلتر ، نخستین مرحله برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی هست ، که باید پشت سر بگذارید .

بیشتر بخوانید: مایع لباسشویی را کجا بریزیم ؟

  1. استفاده از آب داغ و مایع شوینده :

درون یک کاسه بزرگ میزانی معین آب و مایع شوینده بریزید . دور و اطراف فیلتر را ابتدا با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید . سپس فیلتر ماشین ظرفشویی را داخل کاسه آب بگذارید . شما باید چند ساعتی صبر کنید ، تا تمامی چربی ها و آلودگی ها از روی فیلتر برطرف شود .

باید گفت در مراحل بعدی ، با استفاده از یک بُرس یا مسواک نرم آلودگی های باقی مانده را به خوبی تمیز کنید . در آخر به منظور تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با آب داغ ، آن را شست و شوی بدهید . در بسیاری از مواقع سپری کردن این مراحل ساده ، شما را از تعمیر کردن ماشین ظرفشویی خود نجات می دهد .

استفاده از آب داغ و مایع شوینده :

 

  1. مایع شگفت انگیز نمک و جوش شیرین :

گاهاً می بینید ، که در محل قرارگیری فیلتر چربی های بسیاری رسوب نموده است . برای از میان بردن این رسوبات ، به یک پارچه نرم و مرطوب نیاز دارید . با استفاده از این پارچه ، همراه با مایع شوینده محلِ قرارگیری فیلتر را به خوبی تمیز کنید .

چنانچه که به هنگام تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی احساس کردید ، که اوضاع چندان مناسب نیست و کفِ دستگاه چرب شده است ، از محلولی شگفت انگیز استفاده کنید . تنها کافیست نصف فنجان نمک و جوش شیرین را با یک فنجان وایتکس مخلوط نمایید و کفِ دستگاه بریزید .

اکنون وقتِ آن رسیده که ماشین ظرفشویی خود را روشن کرده و اجازه دهید ، تا به خوبی تمیز شود . البته بهتر است بگوییم ، که شما باید ابتدا فیلتر را در جای خود قرار داده سپس ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید .

نکات بسیار مهم در تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی که باید بدانید

روش تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بسیار سادست . ولی چنانچه که نکات ریزی را از خاطر ببرید ، به ماشین ظرفشویی شما صدمه می رسد . پس به نکاتی که در قسمت زیر آمده ، به خوبی توجه کنید ؛

  • اگر احساس کردید ، که فیلتر ماشین ظرفشویی شما دچار صدمه شده ، به هیچ عنوان آن را استفاده نکنید و برای ظرفشویی خود فیلتر جدیدی تهیه کنید .
  • در زمانِ شست و شوی فیلتر ماشین ظرفشویی خود ، هیچ گونه فشاری وارد نکنید . چرا که فیلتر آسیب دیده قطعاً به دیگر قطعات دستگاه آسیب خواهد رساند .
  • شما نباید ماشین ظرفشویی را بدون وجود فیلتر روشن کنید . چنانچه که این کار را انجام دهید ، هم به ظرفشویی خود صدمه می زنید و هم با جمعی از ظروف کثیف رو به رو خواهید شد !

این ها مهم ترین نکاتی بود ، که باید به هنگام تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی مورد توجه قرار دهید .

نکات بسیار مهم در تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی که باید بدانید

راه کارهایی برای افزایشِ طولِ عمر فیلتر ماشین ظرفشویی

برای افزایشِ طولِ عمر فیلتر ماشین ظرفشویی ، باید برخی از نکات را رعایت کنید . ما در ادامه مهم ترین راه کارهای نظافت فیلتر ظرفشویی را آورده ایم ؛

  • پیش از قرار دادن ظروف درون ماشین ظرفشویی ، حتماً تکه های مواد غذایی را کاملاً تمیز کنید .
  • پس از هر مرحله شست و شوی ظروف توسطِ ماشین ظرفشویی ، باقی مانده مواد غذایی را از اطراف فیلتر بردارید .
  • چنانچه که شما با فاصله زمانی بسیار کمی از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید ، پس باید زود به زود جهتِ تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اقدام کنید .
  • پیشنهاد می کنیم ، که هر ماه روز مشخصی را برای نظافت فیلتر دستگاه معین کرده و برروی تقویم علامت بزنید ، تا فراموش نکنید .‌
  • هر ماه یک مرتبه ، ماشین ظرفشویی خود را بدون وجودِ ظروف و به صورت کاملاً خالی روشن کنید . یک عدد کاسه سرکه در طبقه بالایی آن قرار بدهید و برنامه شست و شوی با آب معمولی را انتخاب کنید . این چنین چربی ها کم تر برروی فیلتر دستگاه رسوب خواهند کرد .

راه کارهایی برای افزایشِ طولِ عمر فیلتر ماشین ظرفشویی

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از تعمیرکار گروپ با شما درباره نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی سخن گفتیم . امیدواریم شما با رعایت نکات بیان شده بتوانید ، از دستگاه خود مراقبت کرده و برای سالیان طولانی مورد استفاده قرار دهید .

البته شما می توانید ، در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در تعمیر کار گروپ تماس بگیرید . ما سعی می کنیم بهترین پاسخ‌گوی به تمامی پرسش‌ های شما باشیم .

بیشتر بخوانید: اصول و روش شستن لباس نوزاد

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *