Search
Close this search box.

هرآنچه باید درباره جاروبرقی رباتیک بدانید

چکیده محتوا این صفحه

هرآنچه باید درباره جاروبرقی رباتیک بدانید

شما برای تمیز کاری و نظافت خانه ی خود ، چقدر زمان صرف می نمایید ! آیا شما به دنبال راهکاری سریع و تأثیرگذار برای تمیزی خانه خود می باشید ؟ جاروبرقی رباتیک این کار را برایتان راحت تر خواهد کرد . تصور کنید بعد از پشت سر گذاشتن یک روز کاری خسته کننده ، زمانی که به خانه باز می گردید ، بدرخشد !

فناوری روز به روز در حالِ پیشرفت است تا با طراحی و ساخت دستگاه های متنوع ، زندگی را برای ما آدمیان راحت تر کند . جارو رباتیک هم یکی از این فناوری ها محسوب می شود . همراه ما باشید تا بهترین و جدیدترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم …

 

جاروبرقی رباتیک چیست ؟

این وسیله که گاهی با نام های ربات جاروبرقی و جاروبرقی هوشمند نیز معرفی می شود ، یک جارو دایره ای شکل با ارتفاع و قطری متفاوت می باشد . این وسیله می تواند به صورت خودکار تمامی نقاط مدّنظر را پیموده و عاری از زباله ها کند !

جالب است بدانید که برخی از جاروهای رباتیک علاوه بر جارو کشیدن ، تی کشی محیط را هم ممکن می سازند !

جاروبرقی رباتیک چیست ؟

جارو رباتیک چگونه کار می نماید ؟

قطعاً اوّلین سؤالی که درباره جاروبرقی رباتیک ذهن شما را به خود درگیر می سازد ، این می باشد که جاروبرقی هوشمند چگونه کار می نماید ؟

جاروبرقی هوشمند رباتیک به لحاظ کارآیی شبیه به جاروبرقی معمولی می باشد ، البته با این تفاوت که کار خود را کاملاً به صورت هوشمند و از پیش تعیین شده انجام می دهد . داخل جاروبرقی رباتیک حسگرهای گوناگونی تعبیه شده که از طریق آن ها محیط را شناسایی خواهد کرد . سپس مسیر مدّنظر را اندازه گیری و از موانع موجود در سَر راه خود آگاه می شود .

هریک از این حسگرها به گونه ای کاملاً پیشرفته و با توجه به شرایط مختلفی که امکان دارد جارو رباتیک با آن رو به رو شود ، برنامه ریزی گردیده است . مثلاً ؛ حسگر مانع تعبیه شده داخل دستگاه کمک می نماید که جاروبرقی در مسیر خود مانعی چون ؛ پایه میز یا دیگر اشیاء را شناسایی کند .

البته کارآیی هریک از جاروبرقی هوشمند می تواند با توجه به برند و سازنده دستگاه تفاوت هایی داشته باشد .

جاروبرقی رباتیک توانِ مَکِش بالایی دارد و گاهاً امکان دارد چندین بار در کلّیه نقاط مدّنظر حرکت نماید تا از تمیزی و پاکیزگی آن نواحی مطمئن گردد . جارو رباتی قابلیت جمع آوری ذرات ، گرد و خاک و موی حیوانات خانگی را دارد و می تواند زیر میز حتی قسمت زیرین کابینت ها را تمیز نماید .

بیشتر بخوانید: رفع مشکل نشت آب در ماشین لباسشویی

طرز کار جاروهای رباتیک

به گونه ای کلّی طرز کار جاروبرقی رباتیک دربرگیرنده چهار مرحله است ؛

  1. ابتدا برس های کناری جاروبرقی با حرکات خود ذرات موجود را به سمت برس اصلی دستگاه هدایت می نماید .
  2. برس اصلی جارو رباتیک که به اسمِ برس غلتان مشهور است ، مو و پرزهای روی زمین را جمع آوری می نماید .
  3. گردآوری گرد و خاک و پاکسازی لکه ها نیز برعهده لاستیک های غلتان این نوع از جاروبرقی ها خواهد بود ‌.
  4. در پایان موتور جاروبرقی کلّیه ی ذرات جمع آوری گردیده را به درون مخزن دستگاه هدایت می کند .

بعضی از جاروبرقی رباتیک به مخزن آب مجهز می باشند ، از این جهت بعد از طی این فرآیند ، تی کشیدن زمین را انجام می دهند .

گرچه که بیشتر جاروبرقی های رباتیک حاوی دفترچه راهنما می باشند ولی در مجموع استفاده از آن ها بسیار راحت است . تنها کافیست دکمه استارت جاروبرقی را فشرده و برروی مبل راحتی خود لَم داده و از تمیزی خانه نهایت لذّت را ببرید ‌.

طرز کار جاروهای رباتیک

مهم ترین مزایای جاروهای رباتیک

  1. قابلیت کنترل جاروبرقی از راهی دور .
  2. اِشغال فضایی بسیار کم .
  3. دسترسی بالا به تمامی نقاط خانه .
  4. صرفه جویی در میزان مصرف انرژی .
  5. توانِ مَکِش بالا و صدایی بسیار کم .
  6. نظافت خانه به صورت خودکار و بدون دخالت دست .
  7. برخورداری از قابلیت نظافت سطوح گوناگون چون ؛ فرش ، موکت ، پارکت و … .
  8. قابلیت تنظیم برنامه های جاروبرقی رباتیک به صورت دلخواه .
  9. قابلیت نظافت نقاط گوناگون چون ؛ زیر میز و زیر کابینت ها .

پیش از خرید جارو رباتیک به نکات زیر توجه کنید :

قبل از خرید جارو رباتیک نکاتی می باشند که باید مورد توجه قرار بدهید تا بتوانید خرید رضایتمندی را تجربه نمایید . در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد ؛

 

پیش از خرید جارو رباتیک به نکات زیر توجه کنید :

  1. توجه به سنسور تشخیص موانع

قطعاً کلّیه ی جاروبرقی رباتیک حاوی حسگرهایی برای ارائه کارآیی مناسب هستند ؛ ولی این حسگرها در چه سطحی قرار دارند ! چنانچه که شما می خواهید جاروبرقی هوشمند را خریداری کنید ، از کارآیی سنسور تشخیص مانع اطمینان کسب کنید .

زیرا اگر جاروبرقی هوشمند انتخابی از جانب شما حسگر هوشمند نداشته یا به صورت ضعیف عمل کند ، آن را در حالی می یابید که در فضایی حبس شده یا با جسمی برخورد کرده و حرکت نمی کند !

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی

  1. برخورداری از سنسور تشخیص ارتفاعات

بیشتر جاروبرقی های هوشمند حاوی سنسور تشخیص ارتفاعات است تا از افتادن آن ها پیش گیری شود ، « زمانی که برروی سطوح دارای ارتفاع است »

به همین دلیل زمانی که این حسگر ، ارتفاع را شناسایی می نماید بدان دستور تغییر مسیر را خواهد داد . این گونه جاروبرقی رباتیک دچار شکستگی یا آسیب نمی شود !

  1. برنامه مربوط به جاروهای رباتیک

جاروی رباتیک به ویژگی‌ هایی وسیع برای کنترل از راه دور مجهز می گردد که کلّیه ی آن ها از اپلیکیشن اختصاصی کمپانی تولید کننده آن ها به مصرف کنندگان عرضه می شود .  با بهره گیری از این برنامه ها می توانید کارهایی چون ؛ ایجاد دیوار مجازی ، نظافت یک نقطه و یا محلی خاص ، زمانبدی نظافت هوشمند محل دلخواه و … را انجام بدهید .

علاوه بر این ها برخی از جاروهای رباتیک رده بالاتر امکان کنترل از راه دور به واسطه ی دستیارهای هوشمند چون ؛ گوگل را داراست .

  1. وجودِ قابلیت تی کشی سطوح

بعضی از جاروهای رباتیک به نوعی طراحی و ساخته شده اند که توانایی انجام کلّیه ی کارهای مربوط به نظافت سطوح را دارند . بدین معنی که جارو زدن و تی کشیدن را به حالت همزمان پیش می برند .

البته گاهاً ممکن است که برای بعضی از افراد چنین ویژگی از اهمیت چندانی برخوردار نباشد ! ولی اگر که برای شما اهمیت دارد ، توصیه می کنیم در زمانِ خرید جاروبرقی رباتیک بدان توجه ویژه ای داشته باشید .

وجودِ قابلیت تی کشی سطوح

  1. برخورداری از سیستم نقشه برداری و ناوبری

عملکرد و کارآیی اصلی یک جاروبرقی هوشمند هنگامی نشان داده می شود که بتواند به گونه ای دقیق نقشه خانه شما را متجسم شود . علاوه بر این ها وجود این سیستم در دِل جارو رباتیک به حفظ امنیت دستگاه کمک شایانی می کند .

به روز ترین مدل این گجت های هوشمند به تکنولوژی و دوربین هایی مجهز گردیده اند تا فضای خانه را با دقّت عمل و پوشش بالا اسکن کنند . بنابراین با ایجاد نقشه ای از خانه شما برای مسیرهای تمیز نمودن ، کارِ خود را برنامه ریزی خواهند کرد .

نهایتاً نقشه برداری و ناوبری منظم ، پاکیزگی کلّیه ی نقاط و عدم حرکت تکراری در یک فضا را برای شما تضمین خواهد نمود .

  1. سطح نویز صداها

به هیچ عنوان یک جاروبرقی رباتیک را بدون آن که مقدار صدای آن را در زمان فعالیت بدانید ، تهیه نکنید ‌. اگر که شما به صورت حضوری جهتِ خرید جاروبرقی هوشمند به فروشگاه می روید ، حتماً قبل از خرید سطح نویز صدا را تست نمایید .

اگر به صورت اینترنتی در راستای خرید جاروبرقی هوشمند اقدام می نمایید ، با جست و جوی مدل آن می توانید نظرات مصرف کنندگان را در ارتباط با محصول موردنظر مطالعه و ویدئو مربوط به دستگاه را ببینید .

بهتر است خاطر نشان شویم که تمامی مدل های جارو رباتیک صدا تولید می نماید ، ولی آگاهی نسبت به میزان آن اهمیت بسیار زیادی دارد .

سطح نویز صداها

  1. تخلیه خودکار زباله ها

یکی دیگر از مسائلی که باید در زمان خرید جاروبرقی رباتیک مدّنظر قرار دهید ، برخورداری از قابلیت تخلیه خودکار زباله ها می باشد . البته امکان دارد بعضی از افراد خالی نمودن دستی این گجت هوشمند را چندان هم سخت نبینند ! ولی امکان دارد برای تمیز نمودن خانه هایی بزرگ با برخی مشکلات مواجه شوید .

زیرا شما ملزم خواهید بود که پیش از پایان کارِ جاروی رباتیک چندین بار آن را تخلیه و مخزن را تمیز کنید !

بیشتر بخوانید: نحوه شستن پالتو در ماشین لباسشویی

  1. طولِ عمر باتری

یکی از بهترین و بزرگ ترین مزیت های جاروبرقی رباتیک بی سیم بودن و بهره مندی از باتری شارژی است . زیرا به این هنگام جاروی هوشمند می تواند مسافتی بسیار طولانی برای تمیز کاری را بپیماید . نکته بسیار مهم و قابل توجه ، نیازی به شارژ مجدد دستگاه نمی باشد که این چنین شما دچار مشکل نمی شوید .

چرا که اغلب گجت های هوشمند بیشتر از یک ساعت پیش از نیاز به شارژ دوباره توانایی تمیز نمودن محیط را دارد . با این وجود ، چنانچه که شما در یک خانه ای بزرگ زندگی می کنید ، بایستی به دنبال مدلی باشید که برای مدّت زمانی طولانی تر می تواند شارژ باتری را نگه داشته و در حین کار نیازی به شارژ دوباره ندارد .

  1. برخورداری از قابلیت مانور

نکته ای که بایستی در زمانِ خرید جاروبرقی رباتیک مدّنظر قرار بدهید ، این می باشد که نمی توان این گجت هوشمند را در هر محیطی نگهداری نمود . محیط ایده آل برای آن ها یک دیوار مسطح با میزانی فضای خالی در حوالی است که بتواند به عنوان ایستگاهی برای شارژ جارو هوشمند عمل کند ‌.

نیز میزان فضای باز مورد نیاز برای این قبیل از جاروها با توجه به مدل انتخابی شما متفاوت خواهد بود .

چنین کاری به شما امکان می دهد تا جاروبرقی هوشمند شما بعد از عملیات تمیزکاری به ایستگاه شارژ خود بازگشته و همیشه شارژ باشد . پس به هنگام خرید بسته به فضایی که مدّنظر شماست جاروی رباتیک را انتخاب بنمایید .

برخورداری از قابلیت مانور

  1. تعمیر و نگهداری دستگاه

جاروبرقی رباتیک برای ارائه عملکردی خوب نیاز به تعمیر و نگهداری مناسب دارد . زیرا یک جارویی که بدان چندان اهمیت داده نمی شود ، توانایی درست تمیز کردن محیط شما را نخواهد داشت . پس اگر که می خواهید فضای مدّنظر شما به خوبی تمیز شود ، دائماً برس های دستگاه را شست و شوی بدهید .

« تمیز کردن برس جارو هوشمند زمان بَر و دشوار نیست ، تنها کافیست یک بار تجربه کنید ! »

  1. فیلتر جاروبرقی هوشمند

در حال حاضر فیلتر هپا بهترین نوع فیلتر است که می تواند ذرات ، گرد و خاک را با بیشترین درصد جمع آوری کند . بنابراین ما به شما توصیه می کنیم جاروبرقی رباتیک را انتخاب کنید که دارای فیلتر هپا است .

  1. قیمت دستگاه

طبیعتاً این قبیل از جاروهای هوشمند نسبت به یک جاروبرقی معمولی دارای قیمت بالاتری است . البته شما کاربران عزیز می توانید با توجه به محیط مورد نظر خود مدل هایی با قیمت مقرون به صرفه تر را انتخاب کنید .

مثلاً اگر که خانه ای کوچک و کم رفت و آمد دارید ، یک جاروبرقی رباتیک ساده با قابلیت هایی کمتر هم می تواند مناسب حالتان باشد . ولی اگر که فضای خانه ی شما بزرگ بوده و موانع بسیار چون ؛ پله دارد با پرداخت هزینه ای بالاتر می توانید یک دستگاه حرفه ای تهیه کنید .

قیمت دستگاه

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از تعمیرکار گروپ سعی نمودیم به خوبی شما را با جاروبرقی رباتیک و تمامی ویژگی هایی که در دِل خود جای داده ، آشنا کنیم . قطعاً شما می توانید با توجه به خصوصیات بیان شده یک دستگاه فوق حرفه ای را برای خود تهیه کنید .

پیشنهاد ما این است که با پرداخت هزینه ای بیشتر ، جاروبرقی هوشمندی را خریداری کنید که بتوانید در طول سالیان بدون بروز کوچک ترین ایراد مورد استفاده قرار بدهید .

بیشتر بخوانید: دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *