Search
Close this search box.

عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی

چکیده محتوا این صفحه

عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی

نگهداری و عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین دغدغه‌های کاربران می باشد. هر وسیله ای در دراز مدت دچار مشکلاتی خواهد شد. طبعا ماشین ظرفشویی نیز از این مقوله استثنا نیست. این محصول از قطعات مختلفی تشکیل شده است. هرگونه اختلالی در هر کدام از این قطعات از کارایی ماشین می کاهد.

برای جلوگیری از استهلاک ظرفشویی و قطعات آن بهتر بوده تا اقدام به سرویس دستگاه نمایید. برای آشنایی بیشتر با مشکلات ظرفشویی و برطرف کردن آن ها در این مقاله با ما همراه شوید.

نکات مهم پیرو تعمیر ماشین ظرفشویی

بعضی از ماشین ظرفشویی ها خیلی زودتر از انتظار شما دچار اختلال شده ولی جای نگرانی نیست.رفع ایراداین اختلال به سادگی قابل حل بوده و سریع برطرف خواهد شد. قبل از اینکه به دنبال نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی باشید، به چند نکته ایمنی توجه کنید:

  1. مراجعه به دفترچه راهنما: همیشه برای شناخت دستگاهی که خریداری کرده اید بروشور داخل جعبه را با دقت مطالعه کنید. بدینوسیله می توانید به خوبی از آن استفاده کرده و بهترین بهره برداری را داشته باشید. به دفترچه راهنما مراجعه نمایید. در دفترچه راهنما برخی از مشکلات معمول که توسط کاربران به راحتی رفع می شود، توضیح داده شده است.
  2. خاموش کردن به موقع دستگاه: قبل از هر گونه دست کاری دستگاه را خاموش کرده و از پریز جدا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه معیوب را به برق نزنید تا به آن شوک الکتریکی وارد نشود. همینطور وسیله صدمه بیشتری نبیند و شما دچار برق گرفتگی نشوید.
  3. مراجعه به تعمیرکاران ماهر: اگر از تعمیرات لوازم خانگی سر رشته ندارید به هیچ وجه اقدام به باز کردن ماشین ظرفشویی نکنید. در بازار با تعمیر کاران زیادی مواجه خواهید شد، که ادعا می کنند از پس تعمیر ظرفشویی بر می آیند، شما باید با تحقیق و بررسی ماهرترین آن ها را بیابید وبا خیالی آسوده برای نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی به سراغ ایشان بروید.
  4. نصب در محیط مرطوب: چناچه ظرفشویی شما در فضایی خیس یا مرطوب مثلا نزدیک سینک ظرفشویی نصب شده باشد، خراب خواهد شد و به مرور زمان بعضی از قطعات داخلی آن به خاطر رطوبت پوسیده و تخریب می شوند . به همین علت این محصول باید در محیطی خشک و دور از رطوبت نصب شود.
  5. نصب در محیط مستعد حرارت: قطعات داخلی ماشین ظرفشویی نسبت به گرمای خارجی حساس بوده و نباید در مجاورت اجاق گاز یا آب گرمکن یا هر وسیله گرمایشی نصب گردد.
  6. نصب غیر اصولی: شما هرگز اقدام به نصب وسایل برقی نکنید. زیرا نکات ایمنی و فنی وجود دارند، که شما درباره آن ها آگاهی کافی ندارید. هنگام خرید از فروشنده آدرس و شماره تماس نصاب مجاز را دریافت کنید.
  7. توجه به صدای دستگاه: در مواقعی که ماشین ظرفشویی کار می کند، به صدای آن توجه داشته باشید در صورت تغییر صدا دستگاه را خاموش کرده و از پریز جدا کنید .تغییر صدا در عملکرد ناشی از خرابی دستگاه است.
  8. توجه به بوی دستگاه: هنگامی که بوی نامطبوعی از لوازم خانگی برقی احساس می شود ناشی از خرابی یکی از قطعات داخلی است . فورا تا آسیب بیشتری به دستگاه نرسیده است، آن را خاموش کرده و جریان برق را قطع کنید .

توجه به نکات فوق سبب شده تا نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی به تعویق بیفتد و شما با هزینه های گزاف روبرو نشوید .

نکات مهم پیرو تعمیر ماشین ظرفشویی

آشنایی با مشکلات متداول ماشین ظرفشویی

در ادامه این مبحث به برخی از مشکلات و نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی اشاره می کنیم :

  • در صورت روشن نشدن ماشین ظرفشویی: میکروسوییچ روی درب عمل نمی کند. دستگاه به برق وصل نبوده یا پریز خراب شده و جریان برق را عبور نمی دهد.
  • اطراف ظرفشویی خیس شده و آب به بیرون نشت می کند: شلنگ تخلیه گرفتگی داشته و یا شاهد پاره شدن آن هستیم. لاستیک دور درب کارایی خود را از دست داده و احتمالا پمپ تخلیه سوخته است.
  • ظروف پس از برنامه شستشو تمیز نشده اند : احتمالا داخل ظرفشویی از قبل کثیف بوده و بازوهای آب پاش از کار افتاده اند و یا شوینده استفاده شده از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشد.
  • بوی نا خوشایندی از ماشین ظرفشویی استشمام می شود: احتمالا در صورت باقی ماندن مواد غذایی روی ظروف ، پمپ و شلنگ تخلیه و فیلتر مسدود شده اند و با بوی رد دستگاه مواجه هستیم.
  • ظرف ها خشک نمی شود: در این شرایط المنت گرمایشی خراب شده است.
  • قرص ماشین ظرفشویی حل نشده است: این امر به خاطر این بوده، که قطعه ای به نام دیسپنسر ایراد پیدا کرده و برنامه شستشو متوقف شده است.
  • عمل آبگیری به درستی انجام نمی شود: اگر درب به درستی بسته نشود و یا شیر آب ورودی یا شیر برقی خراب باشد، آبگیری با مشکل مواجه خواهد شد.
  • دکمه های روی دستگاه عمل نمی کند: برد روی ظرفشویی دچار مشکل شده و قفل کودک فعال می باشد، به همین دلیل دکمه ها خوب کار نمی کنند.

بهترین راهکار برای تعمیر ماشین ظرفشویی

بهترین راهکار برای آگاهی از نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی مراجعه به تعمیر کاران با تجربه و متخصص است. برای انتخاب یک تعمیرکار متخصص و ماهر به موارد زیر توجه کنید:

  • حضور تعداد زیادی تکنسین متخصص و با تجربه که آشنایی کامل با تجهیزات و لوازم خانگی دارند ، از ویژگی‌ های مرکز خدماتی ارایه تعمیرات می باشد .
  • برای عیب یابی برخی از لوازم خانگی به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و بروز نیازمندیم ، که تنها بعضی از شرکت های خدماتی تعمیری از این تجهیزات برخوردار هستند ، برای انتخاب تعمیر کار به تجهیزات مورد استفاده ایشان توجه کنید ‌.
  • یک تعمیرکار متخصص و ماهر می بایست از بهترین قطعات یدکی دارای گارانتی برای تعمیرات بهره ببرد . پس از تعمیر دستگاه را تست کرده بعد از اطمینان به مشتری تحویل دهد . این مراکز در رابطه با نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی عملکرد خوبی خواهند داشت .
  • متاسفانه برخی از تعمیرکاران هزینه زیادی دریافت کرده و خدمات خوبی ارائه نمی دهند از قطعات بی کیفیتی استفاده می کنند ، که دور از وجدان کاری می باشد . یک تعمیرکار خوب هزینه مناسب را در ازای خدمات با کیفیت دریافت می کند .

با این اوصاف تنها مجموعه تعمیرکار گروه دارای ویژگی های بالا می بوده ، و بهترین گزینه برای نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی می باشد .

بهترین راهکار برای تعمیر ماشین ظرفشویی

کلام آخر

در این مطلب اطلاعاتی در مورد نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی را در اختیار شما قرار دادیم . چنانچه ماشین ظرفشویی شما با اختلالاتی روبرو شد ، حتما با تعمیرکار و تکنسین مجرب تماس حاصل فرمایید و از هر گونه دست کاری دستگاه خودداری کنید . مجموعه تعمیر کار گروپ بهترین خدمات را با کم ترین هزینه به شما ارائه می دهد .

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *