Search
Close this search box.

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

چکیده محتوا این صفحه

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

آیا می دانید ، علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی چیست ؟ چه زمانی رُخ داده و ما را دچار دردسرهایی عظیم می کند ؟ باقی ماندن پودر در این دستگاه زمانی اتفاق می اُفتد ، که با اجرای فرآیند شست‌ و شوی توسطِ ماشین لباسشویی و پس از پایان عملیات بازهم پودر شوینده درون دیگ دستگاه باقی بماند .

پس با ما برای بررسی علل این مسئله و آشنایی با راه کارهای حل مشکل در تعمیرکار گروپ همراه باشید .

بیشتر بخوانید: علت آبی شدن ظروف استیل در ماشین ظرفشویی

 

جایگاه اصلی پودر شوینده ماشین لباسشویی شما کدام است ؟

آیا می دانید ، که علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی چیست ؟ اکثر ماشین لباسشویی ها دارای جایگاهی برای مواد شوینده و تهویه مطبوع می باشند . جاپودری هریک از دستگاه ها حاوی چندین قسمت « اغلب سه یا چهار » می باشد . این ظرفیت ها برای چرخه های گوناگون شست و شوی در نظر گرفته شده است .

درون قسمت اوّل تمیز کننده ای برای پیش شست و شوی لباس ها ریخته می شود . درون قسمت دوّم پودر ماشین لباسشویی جهتِ شست و شوی اصلی ریخته خواهد شد . و امّا سوّمین قسمت برای یک نرم کننده مایع به کار برده می شود .

اکنون شما پیش از کسبِ اطلاعات درباره علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی با انواع مخازن موجود درون لباسشویی آشنا شده اید .

 

جایگاه اصلی پودر شوینده ماشین لباسشویی شما کدام است ؟

انواع جایگاه های پودر شوینده موجود درون ماشین لباسشویی

در کل ، دو نوع مخزن است . محفظه نوع اوّل در ماشین لباسشویی های مکانیکی دیده می شود . طی یک فرآیند مکانیکی ساده ، آب درون محفظه مربوط به پودر حرکت می نماید . جریان آب هم در مراحل شست و شوی توسطِ اِلمان تحت کنترل خواهد بود .

گاهاً در ابتدای چرخه اصلی ، آب از بخش اوّل عبور نموده و پودر قسمت دوّم بدون هیچ حرکتی باقی می ماند ! در این هنگام علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی چیست ؟

ولی ماشین لباسشویی هایی که امروزه تولید و روانه بازار می شود ، از نوع الکترونیکی است ! چنین دستگاه هایی بسیار راحت تر و البته بهتر کارِ خود را انجام می دهند . چرا که آن ها دربرگیرنده چندین شیر برقی بوده که ورود جریان آب را به تمامی محفظه های مخزن کنترل می نماید .

در چنین حالاتی اگر که پودر داخل محفظه ماشین لباسشویی وجود داشته باشد ، امکان دارد علت از شکستگی دریچه سرچشمه بگیرد .

بررسی علت های مختلف باقی ماندن پودر درون ماشین لباسشویی

چنانچه که علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی خود را نمی دانید ، مضطرب نباشید ! گاهاً ممکن است ، که مشکل خاصی نبوده و تنها این دستگاه ارزشمند نیازمند برخی از بررسی های کلّی باشد !

  1. جریان بسیار ضعیف آب

آیا آب به خوبی درون دستگاه جریان دارد ؟ ممکن است ، که جریان آب ضعیف باشد . آیا جریان آب ضعیف شده و یا به طور کلّی قطع شده است ؟ چرا علت را از این ماجرا جویا نمی شوید ؟

خوشبختانه شما برای آزمایش این مسئله نیازمند ابزار یا مهارتی خاص نیستید . تنها کافیست آب سرد را باز نمایید ( چنانچه که دستگاه شما فقط به آب سرد متصل می باشد ) فشار آب را به خوبی چِک کنید . در صورتی که آب به سختی بریزد ، به احتمال بسیار مشکل از آن است .

فشار کم آب می تواند ، جلوی حل شدن پودر را بگیرد و شما را دچار دردسرهایی عظیم کند . اگر که علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی از ضعیف بودنِ فشار آب نیست ، با ما تماس بگیرید .

جریان بسیار ضعیف آب

  1. بروز گرفتگی در فیلتر لباسشویی

آیا قسمت فیلتر ماشین لباسشویی خود را بررسی کرده اید . فیلتر ماشین لباسشویی یک توری فلزی بسیار کوچک است . لازم است این فیلتر زباله هایی که امکان دارد ، در آب لوله کشی وجود داشته باشد ، به درون دستگاه نریزد .

به عبارتی در لوله های آب ما امکان دارد ، که ذراتِ گوناگونی از خاک یا زباله هایی کوچک وجود داشته باشد ، که می تواند به لوازم خانگی ما صدمه رساند . پس فیلتر را بررسی کنید ، تا دچار آسیب نشود . این موضوع هم می تواند ، به ماشین لباسشویی آسیب رساند ، هم علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی باشد .

فیلتر ماشین لباسشویی در محل اتصال شیلنگ ورودی به دستگاه قرار گرفته است . برای دسترسی به توری بایستی شیلنگ را باز نمایید . درست پیش از انجام این کار مطمئن شوید ، که جریان آب را قطع نموده اید . سپس فیلتر را با استفاده از یک بُرس تمیز و مواد شوینده به خوبی بشویید .

نهایتاً شیلنگ را در جای خود قرار داده و مجدداً فرآیند شست و شوی را شروع نمایید . امیدواریم که با این راه حل مشکل شما برطرف شود .

  1. ریختن پودر شوینده در بخشی نامناسب

امکان دارد ، که شما پودر ماشین لباسشویی را در جایی نادرست ریخته و این نیز علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی باشد . حتماً دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید . غالباً جای پودر و مایع نرم کننده یکیست .

ولی گاهاً با مدل هایی رو به رو می شویم ، که تفاوت دارد . بنابراین حتماً پیش از استفاده ، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید .

ریختن پودر شوینده در بخشی نامناسب

  1. از پودر شوینده زیاد استفاده نکنید

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی می تواند ، استفاده زیاد از مواد شوینده باشد . امکان دارد ، که برخی از بانوان چنین تصوراتی داشته باشند ، که استفاده بیش از حد از پودر می تواند ، لباس هایشان را تمیزتر نماید !

ولی چنین نیست ! در واقع شما باید از پودر باکیفیت‌ به مقدار مناسب استفاده کنید ، تا به ماشین لباسشویی خود صدمه نزنید .

  1. بروز خرابی در سیستم شیر ورودی دستگاه

بروز خرابی در سیستم شیر ورودی هم می تواند ، یکی دیگر از علت ها باشد . این بخش از دستگاه به شما امکان می دهد ، تا در صورت نیاز و به مقدار کافی آب دریافت نمایید . از سویی دسترسی به آب را در موقعیت هایی که تنظیم آن الزامی نیست ، محدود می کند .

چنانچه که این قسمت دچار مشکل شده باشد ، امکان دارد در مصرف شدید آب مشکلاتی ایجاد کند . به همین خاطر پودر ماشین لباسشویی امکان دارد ، که از قسمت پخش کننده شسته نشود .‌ زیرا در این هنگام فشار آب به شدّت ضعیف است .

  1. استفاده از پودر شوینده بی کیفیت

آیا شما از پودر شوینده بی کیفیت استفاده می کنید ! اگر که چندی پیش از پودر ماشین لباسشویی استفاده می نمودید ، ولی اکنون تصمیم گرفته اید آن را تعویض کنید . برای اوّلین بار است ، پودر شوینده را تهیه و در مخزن لباسشویی ریخته اید ! شاید که مشکل از همین نقطه جرقه بخورد .

همچنین امکان دارد ، که گاهاً شما پودر شوینده تقلبی خریداری کرده باشید . اغلب تقلبی ها کیفیت بسیار پایینی را دارند ! پس توصیه می کنیم ، که از همان پودر معمولی و رایج استفاده نمایید .

ما به شما توصیه می کنیم ، که از پودرهای شوینده باکیفیت‌ خریداری کنید ، تا پودر به محفظه شست و شوی نچسبیده نیز وارد چرخه شست و شوی شود . این گونه‌ قطعاً به دنبال علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی نخواهید رفت .

با این راه حل ها از ماندن پودر در مخزن لباسشویی پیش گیری کنید !

یکی از لوازم خانگی گران قیمت و بسیار ارزشمند ماشین لباسشویی می باشد ، که باید مراقب آن باشید . یکی از مواردی که بایستی بررسی نمایید ، باقی ماندن مواد شوینده درون دستگاه است . بنابراین چرا مواد شوینده شما در لباسشویی باقی مانده و چگونه باید رفع نمود ، در قسمت زیر به صورت خلاصه آمده است ؛

برای پیش گیری از رهسپار شدن به دنبال علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی ، مراحل بیان شده در قسمت زیر را سپری کنید ؛

پودر باکیفیت‌ و مرغوب خریداری کنید .

همیشه از مقدار درستی مواد شوینده ، جهتِ شست و شوی لباس های خود استفاده نمایید .

کِشوی محفظه پودرها را هرچند وقت یک مرتبه ، بعد از اتمام شست و شوی برداشته نیز تمیز نمایید .

محفظه پودر را آهسته برداشته و با استفاده از یک حوله همراه با مایع شوینده تمیز کنید . بهتر است ، که مطمئن شوید ، تمامی قسمت ها را تمیز کرده اید .

با رعایت نکات گفته شده به احتمال بسیار به دنبال علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی نخواهید رفت .

با این راه حل ها از ماندن پودر در مخزن لباسشویی پیش گیری کنید !

سخن آخر

لباسشویی چون دیگر وسایل خانه نیازمند مراقبت و نگهداری است . پس باید هر از چندگاهی بخش های گوناگون ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید . قطعاً بررسی علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی سخت نیست . تنها کافیست ، که این مطلب را به خوبی مطالعه کنید . البته شما می توانید ، در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در تعمیرکار گروپ تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید: نحوه شارژ گاز یخچال فریزر

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *