Search
Close this search box.

دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی

چکیده محتوا این صفحه

دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی

در مقاله پیش رو دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی را بررسی خواهیم کرد . از آنجایی که ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی تاثیر زیادی بر عملکرد درست و طول عمر مفید این دستگاه دارد ، باید به موقع اقدام به عیب یابی و تعمیر آن نمایید . اگر ماشین لباسشویی شما نیز به هر علتی دچار اختلال شده ، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید .

بخوانید: آموزش باز کردن جاروبرقی

 اهمیت موتور ماشین لباسشویی

در نخستین بخش از این مقاله پیش از اینکه به دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی بپردازیم ، در مورد اهمیت موتور در این دستگاه صحبت خواهیم کرد . اگر موتور به هر دلیلی دچار اختلال گردد ، دستگاه کارایی مطلوب را ندارد ، ممکن است اصلا روشن نشود و طول عمر آن کاهش می یابد ‌.

از آنجایی که مهمترین قطعه هر دستگاه الکترونیکی موتور است ، خرابی آن به معنای کار نکردن سایر قطعات است . در واقع موتور به تمام عناصر داخلی ماشین لباسشویی انرژی را ارسال می کند و سبب فعال شدن سایر بخش ها خواهد شد ؛ از این رو زمانی که ماشین لباسشویی ما با مشکل مواجه می شود ، دوست نداریم صحبتی از خرابی یا سوختن موتور بشنویم ! خرابی موتور به معنای کار نکردن تمام اجزای دستگاه است .

دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی متعدد است که خود را با علائمی مثل نچرخاندن لباس ها ، عدم خشک کردن لباس ها ، اختلال در شستشو و… نشان می دهد . اگر با هر یک از این علائم روبرو شدید ، بهتر است کار با دستگاه را متوقف کنید ، تا دستگاه آسیب بیشتری نبیند و فورا با تعمیرکاران متخصص و حرفه ای تماس بگیرید .

 اهمیت موتور ماشین لباسشویی

 علائم ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی

در این بخش از مقاله دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی ، علائم ضعیف شدن موتور را بررسی خواهیم کرد . همانگونه که در بخش قبلی متوجه شدید موتور هر دستگاه الکتریکی اصلی ترین عنصر آن است ، با مشاهده هر گونه اختلالی در موتور یا دستگاه باید آن را خاموش نموده و تا زمانی که عیب یابی و تعمیر نشده ، از روشن نمودن دستگاه خودداری کنید .

برای بالا بردن طول عمر موتور و عملکرد صحیح آن ، باید از دستگاه به خوبی مراقبت کنید ، با مراقبت صحیح از دستگاه عمر مفید آن افزایش می یاید و دستگاه به بهترین نحو از پس وظایف خود بر می آید .

ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی با علائمی چون عدم چرخش محفظه ماشین لباسشویی ، پمپاژ نکردن آب به بیرون و داخل ماشین لباسشویی ، عدم خشک نمودن لباس ها ، غوطه ور نشدن لباس ها در آب ، صداهای نابهنجار و … خود را نشان می دهد .

دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی نیز عواملی چون نامناسب بودن حجم و نوع لباس ها ، نفوذ گرد و غبار به موتور ، خراب شدن تسمه های ماشین لباسشویی نشأت می گیرد . در ادامه مطلب با ما همراه باشید ، تا هر یک از این دلایل را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم .

ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی به دلیل نامناسب بودن و حجم زیاد

یکی از دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی استفاده زیاد از آن است ، که فشار و صدمات زیاد و جبران ناپذیری به موتور دستگاه وارد خواهد کرد . ظرفیت هر ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس ها ، بر روی آن و در مشخصات آن قید شده است ؛ از این رو باید دستگاه را متناسب با تعداد افراد و میزان شستشوی لباس روزمره خریداری و از ریختن لباس بیش از این ظرفیت خودداری کنید .

البته از قرار دادن لباس کمتر از این میزان نیز اجتناب کنید ؛ زیرا میزان کم لباس نیز به اندازه لباس زیاد به موتور دستگاه فشار می آورد . پس همیشه تناسب را در ریختن لباس ها درون ماشین لباسشویی رعایت کنید .

ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی به دلیل نامناسب بودن و حجم زیاد

ضعیف شدن موتور به دلیل ورود گرد و خاک به آن

بسیاری از افراد نظافت محلی که ماشین لباسشویی در آن نگهداری می شود را موضوعی بی اهمیت تلقی می کنند ، اما هیچ گاه نباید از نظافت کف و دیوار پشت ماشین لباسشویی غافل نشوید . در صورت عدم تمیزی این دو مکان گرد و غبار به موتور دستگاه نفوذ می کند ، که این عامل یکی از دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی است .

این مشکل اگر به موقع بر طرف نشود و میزان نفوذ گرد و غبار بیش از حد شود ، ممکن است تعمیر موتور نیز مشکل را برطرف نکند و مجبور به تعویض موتور شوید که علاوه بر هزینه زیاد ، موتور اورجینال و فابریک دستگاه را نیز از دست می دهید .

ضعیف شدن موتور به علت خراب شدن تسمه های ماشین لباسشویی

همه ما در زمان روشن بودن ماشین لباسشویی شاهد تکان و لرزش های شدید آن هستیم ، اما همه این لرزش ها طبیعی نیستند و اگر بسیار شدید و غیر عادی باشد ، نشان از یک مشکل در دستگاه دارد . در واقع لرزش های شدید و بیش از حد یکی از دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی است .

این مشکل اغلب به دلیل ایراد در تسمه ماشین لباسشویی ، پارگی تسمه ، عدم تنظیم دیگ محفظه و شل بودن محفظه رخ می دهد . اگر دستگاه شما بیش از حد می لرزد ، ترجیحا کار با آن را متوقف کنید ، فورا از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای برای عیب یابی و تعمیر کمک بگیرید .

در پایان

دلایل ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی در این مقاله توسط تیم تعمیر شرکت تعمیرکار گروپ بررسی شده است . شرکت تعمیرکار گروپ مجموعه ای از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای است ، که خدماتی چون نصب ، سرویس و تعمیر تاسیسات و لوازم برقی را در شهر تهران و حومه آن ارائه می دهند .

تعمیرکاران شرکت تعمیرکار گروپ به خوبی و بدون هیچ گونه خطایی دستگاه را عیب یابی نموده ، در کمترین زمان و با قیمت مناسب آن را تعمیر می نمایند ، در صورتی که نیاز به تعویض قطعه باشد ، قطعات درجه یک و با کیفیت را جایگزین می کنند .

اگر لوازم برقی شما نیز دچار اختلال شده و قصد تعمیر آن را دارید ، به سایت تعمیر کار گروپ مراجعه نمایید ، یا برای تیم پشتیبانی ما پیام بگذارید .

بخوانید: نحوه شستن پالتو در ماشین لباسشویی

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *