Search
Close this search box.

دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی

چکیده محتوا این صفحه

دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی

دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی را نباید دست کم گرفت . در برخی موارد ، این دلایل ساده و ابتدایی هستند و در بعضی مواقع نیز ملزم با انجام تعمیرات هستیم .

موتور جاروبرقی حکم قلب آن را دارد ، در صورتی که ضعیف شود ، عملا دستگاه از کار خواهد افتاد و به عبارتی با اسقاط آن مواجه هستیم . در این مقاله قصد داریم تا این دلایل را به صورت مفصل مورد بررسی قرار دهیم ، پس با ما همراه شوید .

چرا موتور جاروبرقی ضعیف می شود ؟

برای برسی دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی لازم بوده ، تا حتما نکاتی را مد نظر قرار دهیم . اما به جای این که مستقیما به این دلایل بپردازیم ، لازم بوده تا ابتدا به نشانه های ضعیف بودن موتور جارو برقی اشاره کنیم و سپس دلایل به وجود آمدن آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم .

در واقع با این روش به صورت غیرمستقیم علت ایجاد ضعف در جاروبرقی را تحلیل می کنیم . نشانه های زیر هنگامی به وجود می آیند ، که موتور جارو با مشکلاتی مواجه است ؛

  • روشن نشدن موتور جاروبرقی
  • تولید صدای بد در موتور جاروبرقی
  • عدم مکش جاروبرقی

بخوانید: تعمیر کولر گازی تک الکتریک

روشن نشدن موتور جارو برقی

از جمله دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی ، روشن نشدن آن است . دلایل روشن نشدن موتور جارو برقی متفاوت بوده ، اما اغلب ناشی از موتور و قطعات آن است . برای پیدا کردن دلیل روشن نشدن موتور جارو برقی ، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید ؛

1 . بررسی منبع تغذیه : ابتدا باید بررسی کنید که اتصال به منبع تغذیه جارو برقی به درستی انجام شده و جریان برق در محدوده مجاز قرار دارد .

2 . بررسی سیم برق و شاخه‌های آن : پس از بررسی منبع تغذیه ، باید سیم برق جارو برقی را از نزدیک بررسی کنید و داخل شاخه‌های آن را چک کنید که آیا هیچ گونه خرابی و یا فرسایشی را نشان می‌دهد یا خیر؟

3 . بررسی فیوز : پس از شاخه‌های سیم برق ، باید فیوز جارو برقی را چک کنید و از صحت اتصال آن مطمئن شوید ، در صورت لزوم ، آن را تعویض کنید .

4 . بررسی قطعات داخلی موتور : اگر مشکل همچنان برطرف نشده است ، ممکن است مشکل در قطعات داخلی موتور باشد . در واقع مهم ترین دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی مربوط به آسیب دیدگی این قطعات است .

روشن نشدن موتور جارو برقی

صدای بد موتور جارو برقی

موتور جارو برقی معمولاً صدای خاصی در حین کار خود تولید می‌کند ، اما اگر صدای غیرطبیعی و بدی را تولید کرد ، دلیل آن می‌تواند مشکلات مختلفی باشد . یکی از دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی ، مشکلاتی است ، که باعث شده صدای بدی در موتور ایجاد شود . به موارد زير توجه کنید ؛

1 . نرسیدن روغن به بلبرینگ‌ها : یکی از دلایل عدم راندمان بهینه و تولید صدای بد در موتور ، عدم رسیدن روغن به بلبرینگ‌های آن است . در این صورت باید روغن‌دهی موتور را بررسی کرده و در صورت لزوم ، این فرآیند را تکرار کنید ‌.

  • . قطعات خراب یا فرسوده : در برخی موارد ، قطعات داخلی موتور ممکن است خراب یا فرسوده شوند ، که باعث تولید صدای بد شود . در این صورت ، باید قطعات داخلی موتور را بررسی و ارزیابی نمایید .
  • . نصب نادرست قطعات : در برخی موارد ، نصب نادرست قطعات درون موتور می‌تواند به تولید صدای بد منجر شود . در این صورت باید قطعات را بررسی کرده و آنها را به درستی نصب کرد . این امر را می توان به عنوان یکی از دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی نیز معرفی کرد .
  • . مشکلات سیم برق : اگر سیم برق جارو برقی آسیب دیده باشد ، باعث تولید صدای بد در موتور خواهد شد . در این صورت باید سیم برق را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید .

در نهایت ، برای رفع مشکل و تولید صدای بد در موتور جارو برقی ، بهترین راه‌حل این است که به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید .

عدم مکش جارو برقی

موتور جاروبرقی معمولاً برای ایجاد مکش در داخل دستگاه استفاده می‌شود . اگر مکش جاروبرقی ضعیف شده باشد ، با عدم عملکرد صحیح آن مواجه هستیم . از جمله دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی نیز می تواند این عامل باشد ، به موارد زیر توجه کنید ؛

  • فیلتر هوا : فیلتر هوای جاروبرقی ، یکی از قسمت‌های مهم آن بوده ، که حجم هوای وارد شده را تحت تاثیر قرار می دهد . اگر فیلتر هوا کثیف شده باشد ، می‌تواند باعث کاهش میزان مکش جاروبرقی شود .
  • لوله جمع کننده : لوله جمع کننده جاروبرقی می‌تواند ، سدی در برابر خروجی هوا باشد ، که در نتیجه میزان مکش جاروبرقی کاهش می‌یابد .
  • لوله مکش : لوله مکش جاروبرقی اگر خیس ، بسته و یا تنگ باشد ، مکش را تحت تاثیر قرار داده و یکی از دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی نیز خواهد بود .
  • سیلندر مکش : آسیب و خرابی در سیلندر مکش جاروبرقی نیز عاملی بوده ، که میزان مکش موتور و سلامت آن را تحت تأثیر قرار می دهد .
  • موتور : آسیب دیدگی در قطعات اصلی موتور ، به عنوان مهم ترین عامل در عدم عملکرد صحیح مکش شناخته می شود .
  • قطعات فرسوده : در صورتی که قطعات داخلی جاروبرقی فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند ، میزان مکش آن کاهش خواهد یافت .

دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی متعدد است ، یکی از این دلایل مشکلاتی بوده ، که در مکش آن دیده می شود . هر عاملی که مکش دستگاه را تحت تاثیر قرار بدهد ، به عنوان عاملی در جهت ضعیفی موتور شناخته خواهد شد .

عدم مکش جارو برقی

کلام آخر

بررسی دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی به ما کمک می کند ، تا این دستگاه را در شرایط ایده آلی مورد استفاده قرار دهیم . در صورتی که موتور جاروبرقی ضعیف شده و به درستی کار نمی کند ، می توانید جهت تعمیرات به مجموعه تعمیرکار گروپ مراجعه کنید و خدمات فوق العاده ای را از این مرکز دریافت کنید .

بخوانید: نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *