Search
Close this search box.

تشریح مدار و قطعات برد ظرفشویی

چکیده محتوا این صفحه

تشریح مدار و قطعات برد ظرفشویی

مدار و قطعات برد ظرفشویی کلید اصلی شست و شوی ظروف در این ماشین هستند . این بخش ، پل ارتباطی ماشین با جریانات الکتریکی است . در صورتی که ولتاژ ورودی سیستم به حد نصاب نرسد ، فرد فرمانی برای شست و شوی ظروف به دیگر بخش های سیستم نمی فرستد .

برد مهم ترین بخش ظرفشویی که با دربافت جریانات الکتریکی به ماشین اجازه فعالیت جهت شست و شوی ظروف می بخشد . این قطعه الکتریکی از ابزارآلات مختلفی تشکیل شده است .

در ادامه مبحث درباره عملکرد و اجزای فرد ظرفشویی توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: مصرف برق ماشین لباسشویی چه مقدار است ؟

وظیفه برد ظرفشویی

مدار و قطعات برد ظرفشویی بسیار پیچیده و خاص است . این محصول در ماشین ها همانند مغز برای انسان عمل می کند . این تجهیز بسیار قدرتمند می باشد . مدار جریان لباسشویی علاوه بر تامین ولتاژ مصرفی سیستم ، وظایف دیگری نیز برعهده دارد . از وظایف اصلی این ماشین می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • جمع ‌آوری ظروف : ابتدا باید تمامی ظروف کثیف را از سطح میز ، سینک و اپن جمع‌ آوری کنید .
  • پیش ‌شستشو : در صورت وجود ذرات غذایی چسبیده به ظروف ، قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی ، باید آن ذرات را با استفاده از اب و مایع ظرفشویی پیش‌ شستشو کنید .
  • بارگذاری ظروف : ظروف را به‌ طور مناسب در سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید . ظروف باید به‌ طور متناسب با فاصله مناسبی در سبد بگذارید ، تا آب و مایع ظرفشویی به‌ طور مناسب به آن ها دسترسی داشته باشد .
  • انتخاب برنامه : برنامه مناسب را برای شستشوی ظروف انتخاب کنید . معمولاً ماشین ظرفشویی دارای چندین برنامه شستشو است ، که هر کدام برای نوع خاصی از ظروف مناسب هستند .
  • راه ‌اندازی ماشین ظرفشویی : مدار و قطعات برد ظرفشویی در این مرحله به میان می آید . ماشین ظرفشویی را روشن کنید . پس از روشن شدن ماشین به هیچوجه دست به فرد نزنید .
  • تخلیه ظروف : پس از پایان برنامه شست و شو، ظروف را از ماشین ظرفشویی خارج کنید . با احتیاط ظروف را از سبد بیرون بیاورید . آنها برای خشک شدن در صفحه ظرفشویی یا روی سطح مناسب قرار دهید .

مسئولیت تمامی مراحل فوق به جزء جمع آوری ظروف ، پیش شست و شو ، بار گذاری ظروف و … بر عهده مدار و قطعات برد ظرفشویی است .

وظیفه برد ظرفشویی

عملکرد برد ظرفشویی

مدار و قطعات برد ظرفشویی وسیله ای قرزتمنر برای جذب جریان و انتقال آن از یک سطح به سطح دیگر است . این محصول باید حتما در ظرفشویی را به نصب برسد .

در ابتدا ، ظروف کثیف همچون لیوان‌ ها ، بشقاب‌ ها ، قاشق‌ ها و … توسط می شوند . باید گفت در برخی موارد ، مدار و قطعات برد ظرفشویی دارای یک مرحله پیش‌ شستشو هستند . در این مرحله ، ظروف با آب و مایع شوینده پیش ‌شستشو می‌ شوند تا ذرات غذا و لکه‌ های سخت را از بین رود .

در این مرحله ، برد ظرفشویی آب و مایع شوینده را به ظروف اضافه می‌ کند و آن‌ ها را با حرکات مکانیکی شستشو می ‌دهد. این شامل پمپاژ آب، اسپری آب و حرکات مکانیکیستگاه است. مایع شوینده عموماً شامل مواد شیمیایی مانند مایع ظرفشویی استه به تمیز کردن و لکه‌برداری کمک می‌ کند .

مدار و قطعات برد ظرفشویی آماده شست و شوبی دو مرحله نیز هستند . از این قسمت به عنوان آبکشی مواد شوینده از سطح ظروف استفاده می کنند .

در آخر این محصول به سیستم های خشک کن فرمان خشک کردن و خروج ظروف را می دهد . بعد از گذر بازه زمانی محدودی ظروف تمیز و خشک مقابل شما قرار می گیرند .

عملکرد برد ظرفشویی

اجزای برد ظرفشویی

مدار و قطعات برد ظرفشویی از تجهیزات الکتریکیرمتعددی تشکیل می شود . این محصول توانمند با وجود صحفه کننرل ، سیم کشی های متعددی و … شکست ناپذیر است . هر یک از انواع این محصول ، نقش به خصوصی در عملیات شست و شو موثر هستند .

در صورتی که یکی از تجهیزات از مدار اصلی خود خارج شود ، عملکرد محصول به خوبی صورت نمی گیرد . برخلاف سایر مدل های محصول ، که دستگاه ها در یک خط هستند ، عملکرد یکدیگر را پوشش می دهند .

جهت پایداری مدار و قطعات برد ظرفشویی ، برخی مهندسین با قطع اتصالات مشترک تجهیزات از بروز خطا و ارور جلوگیری می کنند . سیستم گرم کننده ، درب ، سبد و … بخشی از برد ظرفشویی هستند ، که شرایط شست و شوی قدرتمند ظروف را فراهم می سازد .

چرا برد ظرفشویی از کار می افتد ؟

اتصال مدار و قطعات برد ظرفشویی تحت شرایط الکتریکی پیچیده قطع می شود . این مشکل باعث ناکارآمدی محصول می شود . در این صورت باید با استفاده از راهکار های مختلفی ایمنی و سلامتی سیستم را بازیابی کرد . قطعی برو بی دلیل نیست . از دلایل رایج آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • مشکل در منبع برق : اگر برد ظرفشویی به منبع برق متصل نباشد یا اتصال برق نادرست باشد ، اتصالی پایدار شکل نمی گیرد . در این صورت بررسی کنید ، منبع برق فعال است .
  • مشکل در سیم ‌ها و کانکتور ها : احتمال وجود خرابی بین سیم‌ ها و کانکتور هایی که برد ظرفشویی را به سیستم برق و کنترل متصل می‌ کنند . در این حالت با تعویض نوع اتصالات و سیم ها ، ایمنی را به محصول برگردانید .
  • خرابی در برد ظرفشویی : اگر برد ظرفشویی خراب شود ، اتصال آن ، قطع می گردد . بایستی در این وضعیت حتما از یک تکنسین مجرب یاری بجویید .
  • مشکل در نرم ‌افزار و کنترلر : اگر نرم‌ افزار یا کنترلر برد ظرفشویی دچار خطا شده باشد ، اتصال قطع می شود . در این صورت ، گرم افزار را بروز رسانی کنید ، یا به تعویض کنترلر ها بپردازید .

مدار و قطعات برد ظرفشویی پیچیده تر از ابزارآلات الکتریکی ساده است . اگر این بخش از ماشین آسیب دید ، 70 از ایمنی کل ماشین افت می کند . شرکت ها باید در طراحی این محصول از ابزارآلات باکیفیت بهره بگیرند .

چرا برد ظرفشویی از کار می افتد ؟

سخن پایانی

تعمیرکار گروپ از موسسات خدمات برتر در حوزه تعمیر تجهیزات خانگی است و. با انتخاب این شرکت به عنوان تعمیرکار خانه بر ایمنی و سلامت ابزارآلات الکترونیکی بیفزایید .

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی لباس زیر

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *