Search
Close this search box.

بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی

چکیده محتوا این صفحه

بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی

بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی کمک می کند ، تا به بهبود عملکرد لباسشویی کمک کنیم و به بهترین نحو ممکن از این وسیله کاربردی بهره مند شویم .

با وجود این که ماشین لباسشویی در مدل و برند های متعددی ساخته شده است و هر کدام عملکرد انحصاری خود را دارند ، اما شاهد یک سری خطا و مشکل به صورت مشترک در این تجهیزات هستیم . در این مقاله ۵ مورد از این ایرادات را بیان خواهیم کرد ، پس لطفا با ماه همراه شوید .

ایرادات رایج در ماشین های لباسشویی

بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی امری حیاتی بوده ، که بایستی همه ی افراد با آن ها آشنا شوند . آیتم های زیر همگی به عنوان مشکل و ایراد در انواع لباسشویی شناخته می شوند ؛

  1. ایجاد صدای نا متعارف هنگام فعالیت ماشین لباسشویی
  2. لرزش شدید و غیر قابل کنترل هنگام شست و شو و تخلیه
  3. نشتی آب از ماشین لباسشویی
  4. عدم تخلیه صحیح آب از لباسشویی
  5. روشن نشدن ماشین لباسشویی

بخوانید: نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی صدای نا متعارف دارد ؟

در بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی ابتدا مشکل ایجاد صدای غیر عادی را ارزیابی خواهیم کرد . موارد زیر همگی این خطا را توجیه می کنند ؛

  1. وضعیت نامعمول لباس‌ها : در صورت قرار دادن لباس‌های خیلی سنگین یا پر از آب داخل ماشین لباسشویی ، شاهد ایجاد صدای غیر عادی از دستگاه خواهیم بود .
  2. عدم تعمیر و سرویس دستگاه : در صورت عدم نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی به موقع ، ممکن است ، در طول زمان صدای بدی ایجاد کند ، که بیان کننده مشکلات موجود در قطعات و یا موتور دستگاه است .
  3. وجود اشیاء خارجی در داخل ماشین : سکه‌ها ، کلید‌ ، سوئیچ خودرو و حتی سنگ اگر در جیب لباسی باشد ، صدای غیر عادی و بدی را ایجاد می کند ، به همین دلیل قبل از این که لباس ها را درون لباسشویی بریزید ، بایستی جیب ها را به خوبی بگردید .

متاسفانه بسیاری از افراد ، این کار را انجام نمی دهند و علاوه بر ایجاد صدای بد ، شاهد مسدود شدن فیلتر ها نیز هستیم ، به همین خاطر در مبحث بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی به این نکته اشاره کردیم .

  1. استفاده از برنامه شستشوی نادرست : استفاده از برنامه‌های شستشوی ناسازگار با نوع لباس‌ها ممکن است ، باعث ایجاد صدای نا متعارف شود . به عنوان مثال جهت شست و شوی حوله ها نباید از گردش یا اسپین پایین استفاده کرد .
  2. خرابی قطعات ماشین : در صورت خرابی قطعات داخلی ماشین لباسشویی ، ممکن است صدای نامطبوعی ایجاد شود . بهتر است در این صورت ماشین را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید ، تا مشکلات ایجاد شده را بر طرف کند .

در مبحث بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی ، ابتدا رایج ترین مشکل ، یعنی ایحاد صدای نا متعارف را بررسی کردیم ، اگر صدای غیر عادی در ماشین لباسشویی شما وجود دارد ، بهتر است آن را بررسی کنید . در صورت نیاز به تعمیر و تعویض قطعات ، هر چه سریع تر اقدام کنید ، چرا که از خرابی شدید ماشین جلوگیری می شود .

چرا ماشین لباسشویی صدای نا متعارف دارد ؟

دلایل ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی

بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی به ما کمک زیادی می کند ، یکی دیگر از مشکلات رایج در این تجهیزات ، ایجاد لرزش در هنگام فعالیت دستگاه است ، که به خوبی دلایل آن را بررسی خواهیم کرد ؛

  1. تراز نبودن ماشین : در صورتی که ماشین لباسشویی شما در زمان نصب ، به درستی تراز نشده باشد ، ممکن است در هنگام عملکرد ، لرزش داشته باشد .
  2. وزن سنگین لباس‌ها : قرار دادن لباس‌های خیلی سنگین یا مقدار زیادی آب در داخل ماشین لباسشویی ، می‌تواند باعث ایجاد لرزش شود .
  3. عدم توزیع مناسب لباس‌ها : در صورتی که لباس‌ها به درستی توزیع نشود ، ممکن است در هنگام عملکرد ماشین ، لرزش داشته باشد . برای این امر بهتر بوده ، تا لباس های ضخیم ، از لباس‌های نازک تفکیک شود و به صورت جداگانه شستشو شوند .
  4. خرابی قطعات داخلی ماشین : در صورتی که قطعات داخلی ماشین لباسشویی خراب شده باشند ، امکان ایجاد لرزش وجود دارد . در چنین شرایطی اقدام به تعمیرات مانع از تشدید آسیب های وارد شده خواهد شد . در بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی ، خرابی قطعات عاملی بوده ، که مشکلات بسیاری از جمله لرزش را در لباسشویی ایجاد می کند .
  5. انتخاب برنامه شستشوی اشتباه : استفاده از برنامه‌های شستشوی ناسازگار با نوع لباس‌ها ، لرزش زیادی به همراه دارد .

در بسیاری از موارد ، با رعایت نکات ساده می توان از ایجاد لرزش در دستگاه جلوگیری نمود ، اما بهتر بوده ، حتما با یک مرکز خدماتی ارائه دهنده تعمیرات لباسشویی تماس برقرار کنید .

دلایل ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی

نشتی آب در لباسشویی

نشتی آب در ماشین لباسشویی را بایستی در رابطه با بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی ، مورد توجه قرار دهیم . این مشکل و ایراد ممکن به دلایل مختلفی ، از جمله موارد زیر رخ می دهد ؛

  • مسیر لوله ورودی آب : در صورتی که مسیر لوله ورودی آب به ماشین لباسشویی نامناسب باشد و یا به صورت اصولی طراحی نشده باشد ، با نشتی آب مواجه خواهیم بود .
  • درب ماشین لباسشویی : در صورتی که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود ، یا شاهد چسبیدگی واشر و یا ترک خوردگی درب آن باشیم ، آب از دستگاه به صورت غیر عادی خارج می شود .‌
  • سیستم خروجی آب : در صورتی که سیستم خروجی آب به درستی عمل نکند یا دچار مشکل شود ، مسبب نشتی آب خواهد بود .
  • محل نصب ماشین لباسشویی : در صورتی که محل نصب ماشین لباسشویی نا مناسب باشد و نکات ایمنی جهت نصب دستگاه رعایت نشود ، نشتی آب یکی از مشکلات ناشی از آن می باشد .
  • خرابی قطعات داخلی ماشین : در صورتی که برخی قطعات داخلی ماشین لباسشویی ، مانند لوله‌ها ، پمپ‌های آب ، محفظه‌های آب و.. . خراب یا فرسوده باشند ، ممکن است باعث نشتی آب شوند . همان طور که می بینید ، هنگام بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی ، این آیتم مدام به چشم می خورد .
  • برنامه نادرست لباس‌ها : استفاده از برنامه‌های شستشوی نامناسب مسبب نشتی آب از لباسشویی می باشد . به عنوان مثال ، زمانی که آب زیادی راهی مخزن می شود و فشار وارد شده بر دستگاه افزایش می یابد ، شاهد این اخلال هستیم .

بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی اهمیت زیادی داشته و به ما کمک می کند ، تا بهتر از دستگاه استفاده نماییم . اگر مشکل نشتی آب در ماشین لباسشویی شما وجود دارد ، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید و مشکل را برطرف کنید . متاسفانه بی توجهی به این موضوع خطرات جبران ناپذیری مثل ؛ برق گرفتی ، اتصالی و … را به همراه دارد .

عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی ، یک آیتم مهم بوده ، که در بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی بایستی به آن اشاره کرد . موارد زیر به خوبی بیان کننده علت به وجود آمدن این ایراد هستند ؛

  1. زمانی که از برنامه اشتباهی برای شستشو لباس ها استفاده می شود ، فشار زیادی به دستگاه وارد شده و ممکن است ، با خطای تخلیه نشدن آب رو به رو شویم .
  2. در صورت خرابی پمپ آب ، فرآیند تخلیه با مشکل مواجه خواهد شد و آب به درستی به مسیر خروجی هدایت نمی شود و در ماشین باقی می ماند .
  3. چسبیدگی ، خم شدن ، خرابی ، پوسیدگی لوله های آب نباید نادیده گرفته شوند ، چه که باعث عدم تخلیه آب خواهند شد .
  4. در صورتی که فیلترهای آب در ماشین لباسشویی مسدود شوند ، قطعا با عدم تخلیه رو به رو هستیم ‌.
  5. در صورتی که سطح بالای آب در ماشین لباسشویی به حدی برسد که پمپ قادر به تخلیه آن نیست ، قطعا مشکل عدم تخلیه به وجود می آید ‌.
  6. در صورت خرابی سیم‌ها یا قطعات الکترونیکی داخل ماشین لباسشویی و یا خرابی برد هوشمند نیز با تخلیه نشدن آب مواجه هستیم .

در بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی بایستی به این نکته اشاره کرد ، که تخلیه نشدن آب از همه ی این خطا ها مهم تر است و آسیب های جدی به همراه دارد ، از این رو بایستی برای بهبود عملکرد دستگاه حتما با تعمیرکار متخصصی ارتباط برقرار کرد .

عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

روشن نشدن لباسشویی

آخرین خطایی که در مبحث بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی ، آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد ، روشن نشدن ماشین لباسشویی است . این مشکل نیز خود به خود ایجاد نشده و دلایلی داشته ، که به شرح زير است ؛

  1. قطع برق : در صورتی که برق ورودی دچار مشکل باشد ، به طبع دستگاه روشن نمی شود . در این حالت هیچ گونه نگرانی نباید در رابطه با سلامت دستگاه داشت و بهترین کار بررسی برق ورودی است .
  2. پریز برق خراب یا فرسوده : در صورتی که پریز برق خانه‌ خراب یا فرسوده باشد ، لباسشویی روشن نمی شود .
  3. سیم برق محصول : در شرایطی که سیم برق محصول خراب شود و یا آسیبی به آن وارد گردد ، نه تنها دستگاه روشن نمی شود ، بلکه خطراتی نیز به همراه داشته و بایستی سریعا برای تعمیر آن اقدام کرد .
  4. شکستگی یا خرابی قطعات الکترونیکی : در صورت خرابی سیم‌ها یا قطعات الکترونیکی داخل ماشین لباسشویی ، به هیچ عنوان دستگاه روشن نمی شود .
  5. سیستم کنترل خراب یا فرسوده : سیستم کنترل داخلی ماشین لباسشویی اگر دچار آسیب شود ، قطعا دستگاه روشن نخواهد شد .

آیتم بالا از جمله مواردی بود ، که در مبحث بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی به آن اشاره کردیم .

کلام آخر

بررسی 5 ایراد رایج در ماشین های لباسشویی ، اطلاعاتی را ارائه می دهد ، که با بهره مندی از آن ها قادر به افزایش عمر مفید دستگاه هستیم . برای رفع مشکلات موجود مجموعه تعمیرکار گروپ در کنار شماست و خدمات زیادی را ارائه می دهد .

بخوانید: تعمیر کولر گازی تک الکتریک

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *