Search
Close this search box.

از بین بردن بوی بد یخچال

چکیده محتوا این صفحه

از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال راه حل های خانگی زیادی دارد و برای به کار گیری این راه حل ها می توانید از شر بوی بد یخچال خلاص شوید ، اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید ، مقاله زیر را تا انتها کنید تا با روش های خوشبو کردن یخچال آشنا شوید .

از بین بردن بوی بد یخچال جدید

در نخستین بخش از این مقاله شما را با نحوه از بین بردن بوی بد یخچال جدید آشنا می کنيم ‌. یخچال تازه خریداری شده اغلب بوی ناخوشایند پلاستیک نو را می دهد ، پس اولین کاری که پس از خرید یخچال جدید باید انجام دهید ، این است که یخچال را بدون هیچ گونه ماده غذایی به برق وصل کنید .

این به یخچال کمک می کند تا به حالت خنک کننده ملایم عادت و در عین حال بوی پلاستیک یخچال را از بین ببرد . اگر در این زمان مواد غذایی درون یخچال قرار دهید ، غذا بوی پلاستیک خواهد گرفت که برای سلامتی مضر و مواد غذایی را بد طعم می کند ‌. برپایه برطرف کردن بوی بد یخچال جدید مراحل زیر را دنبال کنید ؛

  • برای رهایی از بوی بد پلاستیک ، اجازه دهید یخچال بین 8 تا 24 ساعت خالی و بدون مواد غذایی کار کند .
  • هر 2 ساعت یکبار تمام درهای یخچال را حدود 5 دقیقه باز کنید ، تا بوی پلاستیک از آن خارج شود و در این مدت به هیچ وجه آن را از پریز جدا نکنید .
  • قبل از قرار دادن مواد غذایی می توان از پاک کننده های طبیعی مانند جوش شيرين ، سرکه و آبلیمو برای از بین بردن بوی بد یخچال بهره گرفت . برای این کار کافی است یک کاسه جوش شیرین آغشته با چند قطره آب لیمو را انتخاب و در یخچال قرار دهید .
  • از بین رفتن کامل بوی پلاستیک یخچال ، حدود سه تا چهار هفته طول می کشد ، اما یک روز پس از روشن نمودن یخچال می توان آن را با مواد غذایی پر نمود .

نحوه از بین بردن بوی بد یخچال استفاده شده

در این بخش از مقاله به راه های خانگی از بین بردن بوی بد یخچال خواهیم پرداخت .یخچال ها در حین استفاده به علت های مختلفی بوی نامطبوعی خواهند گرفت ، در ادامه مقاله راه کارهای خانگی از بین بردن بوی نامطبوع یخچال را شرح خواهیم داد ؛

  • خوشبو کردن با پوست پرتقال و نارنگی : پوست پرتقال یا نارنگی حاوی روغن های معطر طبیعی است ؛ بنابراین می توانید پوست پرتقال و نارنگی را شسته و خشک کنید ، سپس در گوشه های یخچال قرار دهید . بعد از حدود سه روز ، پوست مرکبات بوی بد را به خود جذب می کند .
  • از بین بردن بوی نامطبوع یخچال با لیموی تازه : برای این کار کافی است لیمو ها را به اسلایس های نازک برش دهید و در قسمت های مختلف فریزر قرار دهید . اسانس های طبیعی موجود در لیمو به جذب بوهای بد داخل یخچال نیز کمک می کند .
  • از بین بردن بوی بد یخچال با حوله نخی : همچنین می توانید با استفاده از یک حوله نخی ، بوی یخچال را از بین ببرید . یک حوله نخی تمیز بردارید ، سپس آن را تا کنید و در قفسه فوقانی یخچال قرار دهید . پارچه نخی خاصیت رطوبت گیری دارد ؛ بنابراین تمام بوهای موجود در یخچال را جذب می کند . سپس حوله را بیرون آورده و با آب گرم بشویید ، برای استفاده مجدد زیر نور آفتاب خشک کنید .
  • استفاده از چای برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال : حدود 50 گرم چای مرینیت شده با گل را در یک کیسه پارچه ای کوچک بریزید و در یخچال قرار دهید ، اسانس موجود در چای تمام بوهای داخل یخچال را جذب می کند . چای کیسه ای را می توان حدود یک ماه به طور مداوم استفاده کرد ، سپس چای را خارج کرده و در آفتاب خشک کنید تا مجددا بتوان از آن استفاده نمود .
  • خوشبو کردن یخچال با تفاله قهوه : یک روش دیگر برای از بین بردن بوی بد یخچال ، استفاده از تفاله قهوه است . برای این کار تفاله های قهوه را در کیسه پارچه ای قرار دهید و در یخچال بگذارید . این کیسه قهوه را می توان حدود سه هفته در یخچال نگهداری نمود ، سپس آن را بیرون آورده در صورت تمایل به استفاده از این روش ، یک کیسه قهوه جدید جایگزین کنید .
  • استفاده از زغال برای خوشبو نمودن یخچال : یک راه کار خانگی دیگر برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از زغال است . زغال قابلیت رطوبت زدایی بالایی دارد . برای این کار کافی است مقداری زغال له شده را در کیسه ای پارچه ای قرار دهید و در یک گوشه یخچال قرار دهید . پس از طی یک ماه باید این کیسه را با کیسه جدید جایگزین نمایید .
  • رفع بوی بد یخچال با سرکه : یک راه کار خانگی دیگر برای خوشبو نمودن یخچال ، استفاده از سرکه است . سرکه را در یک ظرف شیشه ای در باز قرار دهید . سرکه بدون اینکه به مواد غذایی آسیب برساند ، بوی نامطبوع یخچال را به خود جذب می کند .

بخوانید: نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال

حال که با روش های خانگی از بین بردن بوی بد یخچال آشنا شدید ، در این بخش شما را با راهکاری جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال آشنا می کنیم . این راهکارها شامل موارد زیر می شود ؛

  • باقی مانده غذا را درون ظرف در بسته قرار دهید ، تا بوی آن در یخچال پخش نشود ‌.
  • از قرار دادن مواد غذایی خراب و فاسد درون یخچال اجتناب کنید ‌.
  • سبزيجات و میوه ها را حتما بشویید و به خوبی خشک کنید ، سپس آن را در یخچال قرار دهید . اگر سبزیجات مرطوب را در یخچال نگهداری کنید ، خطر فاسد شدن سبزیجات و ایجاد بوی نامطبوع بسیار زیاد خواهد بود .

در پایان

مقاله از بین بردن بوی بد یخچال ، توسط تیم تعمیر شرکت تعمیرکار گروپ گردآوری شده است . اگر برای نصب ، سرویس و تعمیر وسایل برقی خود نیاز به تعمیرکاران حرفه ای و مجرب دارید ، به سایت تعمیر کار گروپ مراجعه نمایید .

 بخوانید: تعمیر کولر گازی تک الکتریک

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *