Search
Close this search box.

ارور DE لباسشویی ال جی نشانه چیست؟

چکیده محتوا این صفحه

ارور DE لباسشویی ال جی نشانه چیست؟

پیشرفته ترین و جدیدترین مدل های ماشین لباسشویی هم می تواند دچار خطا یا مشکل شوند. ماشین های لباسشویی ال جی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از خطاها که زیاد مشاهده می شود، ارور DE لباسشویی ال جی می باشد. علت این خطا چیست و چرا بر روی ماشین لباسشویی شما ظاهر شده است؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم هر خطا یا ارور دلیل خاصی دارد، به کاربر هشدار می دهد. برای اینکه ماشین لباسشویی شما به درستی کار کند، لازم است خطاهای نمایش داده شده را برطرف نمایید.

ارور DE لباسشویی ال جی نشانه به چه معناست ؟

معنای ارور DE لباسشویی ال جی ، به این دلیل می باشد که درب ماشین لباسشویی شما به درستی بسته نشده است. زمانی که درب ماشین های لباسشویی به درستی کیپ و قفل نشوند، امکان کار کردن ماشین وجود ندارد. زمانی می توانید از امکانات ماشین لباسشویی استفاده کنید که این مشکل را برطرف کرده باشد.

نکته ی مهم این که ارور DE در دسته ی ارورهای ساده قرار می گیرد، کاربران می توانند تنها با یک ری استارت ساده از ماشین لباسشویی خود تنظیم کرده و از آن استفاده کنید. خودتان هم می توانید این فرایند را انجام دهید.

ارور DE لباسشویی ال جی نشانه به چه معناست ؟

علت ارور DE لباسشویی ال جی چیست؟

همانطور که قبلا اشاره شد، دلیل ارور DE لباسشویی ال جی، به مفهوم عدم توانایی ماشین در قفل کردن درب لباسشویی می باشد. این نوع خطا یا ارور به سه دلیل متفاوت بروز می کند. نخست درب را از لحاظ تراز بودن بررسی کنید، در صورت بروز این اشکال درب به درستی کیپ نمی شود و شما هنگام استفاده از ماشین لباسشویی با خطا مواجه می شوید.

در برخی موارد هم مشاهده شده است، که درب بنابر دلایل مختلف به درستی بسته نمی شود. در آخر هم لازم است که قفل مربوط به درب ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید. در این مواقع احتمالا قفل ناقص می باشد.

البته ارور DE لباسشویی ال جی می توانند علل دیگری نظیر ایجاد اشکال در برد ماشین لباسشویی و میکروسوئیچ درب باشد. در بررسی های انجام شده می توانید علل دیگری مانند مشکلات در پنل جلویی دستگاه، اشکال در زبانه درب، اتصالات سیم کشی و قبل نصب و قرارگیری میکروسوئیچ در درب ماشین لباسشویی باشد.

 

علت ارور DE لباسشویی ال جی چیست؟

·         بسته نشدن کامل درب ماشین لباسشویی ال جی

برخی مواقع مشاهده این ارور به دلیل بروز مشکل جدی نمی باشد، امکان دارد لباس یا هر چیز دیگری، به عنوان مانع جهت بسته شدن کامل درب ماشین لباسشویی باشد. هنگامی که ارور DE لباسشویی ال جی مشاهده کردید، فورا ماشین لباسشویی را از این لحاظ چک کنید، اطمینان داشته باشید، چیزی باعث بسته نشدن در نگردد. دقیق درب را چک کنید تا به صورت کامل بسته شده باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات لباسشویی به صورت تخصصی و حرفه ای در تعمیرکار گروپ

·         مشکلات مربوط به قفل درب ماشین لباسشویی ال جی

وقتی درب ماشین لباسشویی ال جی به شکل کامل بسته شده باشد، باز هم ممکن است ارور DE لباسشویی ال جی را بر روی نمایشگر مشاهده نمایید. نخست قفل مربوط را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است پس از بررسی متوجه شوید که قفل صدمه دیده است، در این موقعیت هر چه سریعتر اقدام به تعمیر قفل کنید.

در صورتی که پس از وارسی قفل متوجه شدید این قطعه سالم است، لازم است که سیم ها و اتصالات مربوط به قفل را که از آن گذر کرده و به سمت برد می روند را مورد بررسی قرار دهید. این کار باعث می شود در صورت آسیب دیدن سیم ها آن را مشاهده و تعمیر کنید. برای انجام این فرایند لازم است قفل ماشین لباسشویی باز شود.

پس از باز کردن قفل لازم است آن را از درب جدا کرده تا بتوانید سیم های آسیب دیده را به راحتی مشاهده کنید. برای تشخیص آسیب های احتمالی ابتدا سیم هایی که از سمت برد به در وارد شده اند را مورد بررسی قرار دهید. برای انجام این عملیات باید از یک مولتی متر کمک بگیرید، برد را تست کنید تا متوجه شوید که ارتباط میان برد و درب به درستی انجام شود.

زمانی که برد خراب است شما ارور DE لباسشویی ال جی مشاهده می کنید. به این دلیل که برد دچار اشکال است و نمی تواند تشخیص دهد درب ماشین لباسشویی بسته شده است. نکته مهم اینکه این فرایند لازم است، توسط یک کارشناس خبره و آشنا به امور انجام بگیرد.

·         مشکلات مربوط به اتصالات

در برخی موارد کاربران در حین اجرای برنامه شستشو ارور DE لباسشویی ال جی را مشاهده می کنند. در این شرایط کاربران ممکن است، بویی شبیه به سوختگی را استشمام کنند. یکی دیگر از نشانه هایی که می توانید بر روی صفحه نمایش دیسپلی مشاهده کنید، نمادی است که مربوط به قفل کردن درب دستگاه می باشد.

در همچین وضعیتی امکان قطع بودن اتصالات به میزان زیادی وجود دارد. برای رفع این مشکل باید یک تکنسین یا کارشناس تعمیر با تجربه را در جریان بگذارید. آن ها برای از بین بردن این مشکل از راه حل لحیم کاری استفاده می کنند.

·         خرابی دستگیره ماشین لباسشویی

در برخی موارد دلیل ارور DE لباسشویی ال جی خراب شدن دستگیره ی درب گزارش شده است. بروز این اشکال دلایلی مانند فرسایش و فشار زیاد در دراز مدت می باشد. امکان دارد دستگیره درب ماشین لباسشویی تحت فشار زیادی قرار گرفته باشد و نتواند وظیفه خود را که بسته شدن درب است را انجام دهد. به همین دلیل از راه حل تعویض دستگیره استفاده می کنند.

 

خرابی دستگیره ماشین لباسشویی

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، ارور DE لباسشویی ال جی به معنای بروز مشکل در درب ماشین های لباسشویی می گردد. در برخی موارد کافی است ماشین لباسشویی را مجددا راه اندازی کنید. در صورتی که پس از انجام ری استارت همچنان مشکل باقیس است، سریعا با یک مرکز تعمیر معتبر تماس بگیرید.

مهمترین ویژگی تکنسین ها و تعمیرکاران این حوزه آشنایی با اصول و روش های تعمیر می باشد. در غیر این صورت نه تنها ماشین لباسشویی شما تعمیر نمی شود، که متحمل پرداخت هزینه های اضافی هم خواهید شد.

گروه تعمیرکار گروپ، به عنوان یکی از موسسات حرفه ای در رفع خطای ماشین لباسشویی است. می توانید برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان تماس بگیرید.

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *