Search
Close this search box.

آموزش شستن روفرشی با ماشین لباسشویی

چکیده محتوا این صفحه

آموزش شستن روفرشی با ماشین لباسشویی

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی به راحتی انجام می شود ، به شرطی که حتما به نکات مربوط به شستن پارچه های سنگین توجه کنید . این امر باعث شده تا در هزینه ها تا مقدار زیادی صرفه جویی شود و از اتلاف وقت نیز جلوگیری گردد . در ادامه توضیحات بیشتری را در این خصوص ارائه خواهیم کرد ، پس لطفا با ما همراه شوید .

آموزش شستن روفرشی با ماشین لباسشویی

آیا امکان شستن روفرشی با ماشین لباسشویی وجود دارد ؟

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی امکان پذیر است . با این حال ، لازم بوده ، تا قبل از شستشو ، برچسب روی روفرشی را بررسی کنید و ببینید که آیا می تواند در ماشین لباسشویی شسته شود یا خیر . بعضی از روفرشی ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند و باید به صورت دستی آنان را شست .

همچنین ، اگر اندازه روفرشی بسیار بزرگ است ، شاید نتوان آن را در ماشین لباسشویی جا داد . در نهایت ، پیش از شستشوی روفرشی لازم بوده ، تا دستورالعمل های تولید کننده را رعایت کرده و نسبت به تناسب لباسشویی با سایز و نوع روفرشی مطمئن شوید .

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی به صورت مرحله ای

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی به صورت مرحله به مرحله انجام شده ، که هر کدام با رعایت نکات و استاندارد های مختلفی انجام می شود . موارد زیر این مراحل را به خوبی شرح می دهند ؛

  1. برچسب روی روفرشی را بررسی کنید : اگر روفرشی قابل شستشو در ماشین لباسشویی است ، برای شروع باید برچسب روی آن را بررسی کنید . در صورت وجود هر گونه دستورالعمل خاص ، آن را رعایت کنید .

۲. جداسازی پرس و چسب : برای اتصال بهتر روفرشی بسیاری از افراد ، از چسب ، پرس و با زیپ های مخصوص استفاده می کنند . برای شستشوی آن بایستی هر گونه لوازم جانبی را جدا گرد و تنها روفرشی را مورد شست و شو قرار داد .

  1. اندازه گیری روفرشی : همان طور که می دانید ، ظرفیت لباسشویی محدود است و نمی توان بیش از ظرفیت آن استفاده نمود . بایستی قبل از شستشو حتما اندازه روفرشی و حجم لباسشویی را بررسی نمایید .

۴. انتخاب شوینده : بر اساس نوع پارچه روفرشی و آلودگی های آن بایستی به سراغ شوینده های مختلف بروید .

۵. شستشوی روفرشی : با تنظیم یک برنامه ی شست و شوی مناسب ، فرآیند پاکسازی را به واسطه لباسشویی شروع کنید . در این فرآیند بایستی به دما نیز توجه نمایید .

۶. خشک کردن : پس از پایان شستشو ، روفرشی را با دور آرام در ماشین لباسشویی خشک کنید . در صورتی که ماشین لباسشویی دارای گزینه خشک کنی نیست ، بهره مندی از فرآیند آفتاب خشک گزینه خوبی است .

۷. اعمال حرارت : در صورتی که روفرشی در اثر شست و شو چروک شده است ، برای رفع چروک می توانید از بخار شو و یا اتو بخار استفاده کنید .

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی در صورتی که با رعایت نکات مهم انجام شود ، هیچ گونه عیب و ایرادی ندارد . توجه به مراحل مذکور فوق العاده اهمیت داشته و نباید نادیده گرفته شود ‌.

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی به صورت مرحله ای

مزایا شستن روفرشی با ماشین لباسشویی

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی دارای یک سری مزایا بوده ، که بایستی به آنان توجه نمود ؛

1 . آسانی و سرعت : شستشوی روفرشی با ماشین لباسشویی به سادگی و با سرعت انجام پذیر است ، زیرا می توانید بالاترین سطح شستشو را انتخاب کنید .

2 . صرفه جویی زمان و هزینه : در فرآیند شستشوی دستی نه تنها آب و مواد شوینده ای استفاده خواهد شد ، بلکه زمان بیشتری نیز صرف می شود . اما در لباسشویی در کوتاهترین زمان ، روفرشی شسته شده و تمام آلودگی های آن برطرف می شود .

3 . شستن یکنواخت : تمام سطح روفرشی در ماشین لباسشویی درگیر شوینده ها شده و به دلیل چرخش های پیاپی ، تمام آلودگی های آن برطرف می شود و با شستن یکنواخت مواجه هستیم . بدین معنی که تمام سطح روفرشی از یک درجه پاکیزگی بهره مند خواهند شد .

4 . کاهش چروک : شستشوی روفرشی با ماشین لباسشویی چروک های آن را کاهش داده ، که ناشی از سرعت چرخش و حرارت آب حین شستشو است .

5 . به دور انداختن باکتری ها : شستن روفرشی با ماشین لباسشویی تمام باکتری های انباشه شده در بافت پارچه را از بین می برد . به همین دلیل بهره مندی از لباسشویی برای پاکسازی روفرشی کاملا بهداشتی است .

 

معایب شستن روفرشی با ماشین لباسشویی

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی همانند تمام فعالیت های خانگی دیگر ، نقاط ضعف و معایب خود را دارد ، که به برخی از آن ها به شرح زیر است ؛

1 . خراب شدن روفرشی : گاهی چرخش های پیاپی و طولانی لباسشویی سبب ایجاد آسیب به بافت پارچه روفرشی می شود و آن را ریش ریش می نماید .

2 . محدودیت در اندازه : گاهی روفرشی بزرگ تر از اندازه ماشین لباسشویی بوده و نمی توان آن را در لباسشویی شست .

3 . خشک نشدن کامل : در صورتی که روفرشی کاملاً خشک نشود ، ممکن است بوی نامطبوعی بگیرد و قارچ و باکتری درون آن نفوذ کنند .

۴ . هزینه : شستن روفرشی ممکن است برای شما هزینه بر باشد ، زیرا نیاز به خرید محصولات شوینده بوده و در صورت افزایش فشار وارد شده به لباسشویی با هزینه تعمیرات و نگهداری آن مواجه خواهیم بود .

6 . نیاز به مراقبت و توجه : شستشوی روفرشی با ماشین لباسشویی نیازمند توجه به جزئیات بوده و بایستی به دستورالعمل های خاصی توجه داشت .

معایب شستن روفرشی با ماشین لباسشویی

شوینده مناسب جهت شستن روفرشی با ماشین لباسشویی

برای شستن روفرشی با ماشین لباسشویی بهتر است از شوینده‌های مناسب پارچه‌های حساس استفاده کنید . معمولاً این شوینده با فرمولاسیون خاصی تهیه شده‌اند ، که هیچ گونه آسیبی به بافت روفرشی وارد نمی کند .

همچنین قبل از شروع شستشو ، بهتر است به دقت برچسب روی روفرشی را بخوانید و به دنبال هر گونه راهنمایی در مورد شستشو و نحوه مراقبت از روفرشی باشید .

به طور کلی ، برای شستشوی روفرشی در ماشین لباسشویی ، از دمای آب پایین و برنامه شستشوی حساس استفاده کنید و از چرخش سنگین غیرضروری خودداری کنید تا از آسیب به پارچه جلوگیری شود .

کلام آخر

شستن روفرشی با ماشین لباسشویی این روز ها رایج شده و افراد به جای شستن دستی یا مراجعه به خشکشویی از ماشین لباسشویی استفاده می کنند .

در صورتی که نکات مختلف پیرو این امر رعایت نشود ، به ماشین لباسشویی فشار زیادی وارد خواهد شد و در نهایت ملزم به انجام تعمیرات هستیم . مجموعه تعمیرکار گروپ خدمات مختلفی را جهت تعمیرات ارائه نموده و مانع از تشدید آسیب های وارد شده به لباسشویی می شود .

بیشتر بخوانید : تعمیر یخچال ساید بای ساید

تعمیر یخچال فريزر

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *